Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag lånar tråden lite.
Vad är rekommenderade förhållanden för S1910A respektive S1930A (19/69-sorten)? Jag är ute efter den sorten som håller länge på bana, har värmare. Vilket av dessa är minst benäget att kallrugga om inte tempot är adekvat?
Vidare, vad för varm/kalltryck kör man på dessa?
Jag lånar tråden lite.
Vad är rekommenderade förhållanden för S1910A respektive S1930A (19/69-sorten)? Jag är ute efter den sorten som håller länge på bana, har värmare. Vilket av dessa är minst benäget att kallrugga om inte tempot är adekvat?
Vidare, vad för varm/kalltryck kör man på dessa?
1910 (soft) är för mjuka, håller inte länge alls.
1920 (Medium) Dom flesta kör på dessa. Håller ok.
1930 (Enduranse) Håller länge, och helt ok fäste. Kör själv oftast med dessa på bandagar o träningar. Minst 3 heldagar får jag ut på dom iaf.
Har aldrig haft problem med kallruggningar på 1930. 1920 däcken har haft lite tendeser ibland, men inte mycket. Däremot 1910 är lite svåra att få till.
Varmtryck: Fram 2,2-2,4 Bak 1,6-1,7 Funkar bra för mig.
Är du säker på att 1930 håller länge? Enligt guiden som länkades så rekommenderas de enbart till abrasiva, kringliga banor. jag blev explicit rekommenderad av han jag köpte däck av att ta 1910 och undvika 1930 som pesten.
Har fått tag på ett set Pilot 1270 fram och 1910 bak, vet att bakdäcket är soft men vad är framdäcket?
Har sett att michelin rekomenderar 2,1 fram och 1,9 bak kallt men sen såg jag att "PeppeBus" skrev att du kör med 1,6-1,7 varmt bak, är inte det lite lite om nu kalltrycket ska vara 1,9.
Är mest bara nyfiken eftersom jag förstått att dom kan va lite hala om man inte får upp rätt temp..?
Ok, får laborera lite och se hur det går.. Ska prova dom på Knutstorp inom kortFölj inte rekommendationerna. Du kommer inte få upp tempen ordentligt.
Fram: 2,2-2,5 Varmtryck
Bak: 1920/1930 ligger jag mellan 1,5-1,8 varmtryck. Beroende på bana o temp.
1910 har jag inte kört så mycket med faktiskt, så där har jag inte labbat så mycket med vilket tryck som är "bäst".
1270 ska vara medium, och ha en lite rundare profil än 1246 om jag inte minns fel. Har kört på båda, men märker ingen större skillnad faktiskt.
-Hjalmarsson-
Hur länge håller dina 1910? Sist jag testade dom var på Falken, kanske inte bästa banan för att få dom att hålla.
Tog o testade ett 1910 på Gelleråsen nu senast, och får nog säga att dom håller helt ok ändå
På Falkenberg förra året, så håll dom i 2 pass.
Körde med 1,7-1,8 varmtryck (ca 24grader ute o sol) Slet fint, och höll
Hela dagen. Så på Gelleråsen verkar dom funka iaf![]()
![]() |
Bike kör Stark Varg EX!
Under hösten kommer Bike gö... |
![]() |
Customhoj Bike Show 2026
Den 23 till 25 januari körs... |
![]() |
Racing på Kjula Dragway till helgen
Den kommande helgen (23-24 ... |
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup
Harley-Davidson och MotoGP ... |
|