Michelin pilot?

Sekelj

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2008
Hoj
-00 Honda 929
Jaha då va det dags för däckbyte och verkar som att det blir ett michelin pilot.
tänkte bara höra lite vad folk tycker om det....
mycket skillnad på pilot 2?
kör bara gata och är rätt så ny på det här med mc :)

tack för hjälpen

Skall du inte köra på bana skulle jag satsa på ett Road 2 istället.
Har haft både pilot och road på min pärla och road 2an funkar ruskigt bra förutom om man ligger på bana och pressar då det överhettar relativt snabbt.

samtliga gatdäck från michelin heter väll pilot, du får nog specificera dig lite (sport, power, road). För gata är det nog smartast med ett däck som har bra slitstyrka på mitten och fungerar bra på blöt vägbana.

oj da :)
det var nog road eller road 2 som jag valde mellan......
det är väl dt bästa till gata eller?

Körde vanliga Pilot Power på min Hornet förra sommaren. Generellt är livslängden kortare än Road, men mina höll bra.

EDIT: Glömde säga att jag var ruskigt nöjd med dom både med tanke på att de höll bra samt gav förtroende.

Ska du ha ut mesta mil till bästa torr & våtgrepp så är det definitivt Michelin Pilot Road 2CT som du ska ha.

Pilot 2 Road har även en spetsigare profil som gör hojen lite mer lättsvängd än dess företrädare.

om du väljer mellan road och road 2 så tycker JAG att du ska lägga 100spänn till och ta 2an. Den har dubbla gummiblandningar. Själv så är jag mycket nöjd med dunlop road smart.

köp!

körde med pilot road 2ct på min förra hoj, körde både bana å gata, tycker att däcket är mkt förtroendeingivande, vågade trycka på (nåja) utan att hela tiden behöva oroa mig för släpp, gillade det däcket bäst utav de jag kört på tidigare.

Last edited:
2an körde jag 2400mil på min hornet.. (de var bra sleetna på slutet men ändå) är apbra i regn också... givet! Har inte testat de andra du pratar dock..

någon som vet prisskillnaden på pilot road och p road 2?
kan väl inte vara så mycket eller?

som alla säger, så är pilot road & road 2 mycket bra däck
bra egenskaper vid vått väglag (hur ofta kör man när det regnar?)

men jag vill även tipsa om Bridgestone BT 016

ett mycket bra däck med 3 (fram) & 5 (bak) layer compound & en superbt bra stomme
läs mer på http://www.bridgestone.eu/bfe/v/index.jsp?vgnextoid=5f3082378e239110VgnVCM1000005101a10aRCRD

Hur står det sig i pris jämfört med michelin?

Tänker lite såhär:
Har kört hoj typ i tre månader och kommer förmodligen inte känna någon skillnad på däcken (eller)
så det jag är ute efter är nog ett slitstarkt däck som är ok att köra på...

Vad tror ni om Michelin Power One street? Attans dyrt bara jämfört med mina Metzeler jag kör på nu..

Hur står det sig i pris jämfört med michelin?

Tänker lite såhär:
Har kört hoj typ i tre månader och kommer förmodligen inte känna någon skillnad på däcken (eller)
så det jag är ute efter är nog ett slitstarkt däck som är ok att köra på...

har inte priserna i huvudet, men michelin e nog lite dyrare, men får säkert mer mil, så det jämnar kanske ut sig

Edit
kollade dackonline.se
Bri BT016 R 1829:-
Mich PR2 1964:-

men prisskillnaderna hos återförsäljare kan ju variera såklart

Last edited:
2an körde jag 2400mil på min hornet.. (de var bra sleetna på slutet men ändå) är apbra i regn också... givet! Har inte testat de andra du pratar dock..

2400 mil ??? Jesus !! Med tanke på att originalbakdäcket på SD'n tog slut efter 370 mil så låter det otroligt ??? Har för mig det var ngn typ av Bridgestone....kommer inte ihåg vilken modell. Nu ligger det ett Road 2 på...har snurrat 500 mil o är inte nämnvärt slitet. Får väl se hur länge det håller........

Ingen som funderar på Dunlop kom ju bäst i test i tidningen Bike ???

Ingen som funderar på Dunlop kom ju bäst i test i tidningen Bike ???

Jag väntar på båda fram och bakdäck från Dunlop. Sportmax roadsmart med dubbla blandningar kostade sammanlagt 2800 för fram och bak från mcdackonline.

Någon som provat dom? Annars återkommer jag senare när de sitter på mitt monster och första turerna är tagna!

Nästan pinsamt att inte komma ihåg vad man har för däck på älsklingen, men MICHELIN är det i alla fall! hehe :D 190/50R17
Nästan som att glömma vad bruden har för BH storlek! haha :rofl :)
Nä det får jag visst ta reda på.. bara ut i garaget o kolla! :tummenupp

Bifogat

• PICT488300.jpg
    PICT488300.jpg
    152.7 KB · Visningar: 52
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...