jpe70
Twinverkstan
Nej, det är profilen och stommen som ger de egenskaperna. Och PR2/PR3 är lika i det avseendet. Gummit påverkar väl lite men där skiljer sig PR2/PR3 främst genom att man utvecklat 2CT-konceptet, inte att 3:an är så väldigt mycket mjukare (men visst är den mjukare).Min egna teori är att gummit i PR3-däcken är antingen så mjukt att känslan blir trögstyrt vid högre hastigheter = mjukheten resulterar i att det är som att köra med något för lågt tryck.
Däremot mindre vägar och kurviga partier tycker jag att det fungerar minst lika bra som med PR2 men då är jag under konstant svängande eller närapå.
Jag skulle säga att sajpningen är den större boven i de sammanhangen.Hittills utan att ha testat PR3 på bana så tror jag mer på PR2 för just bankörning men det hänger nog mest på hur mycket de lyckats trolla med gummiblandningen för det ännu mjukare (egen uppskattning) PR3.
Last edited: