Michelin Pilot Road 2?

Min egna teori är att gummit i PR3-däcken är antingen så mjukt att känslan blir trögstyrt vid högre hastigheter = mjukheten resulterar i att det är som att köra med något för lågt tryck.

Däremot mindre vägar och kurviga partier tycker jag att det fungerar minst lika bra som med PR2 men då är jag under konstant svängande eller närapå.
Nej, det är profilen och stommen som ger de egenskaperna. Och PR2/PR3 är lika i det avseendet. Gummit påverkar väl lite men där skiljer sig PR2/PR3 främst genom att man utvecklat 2CT-konceptet, inte att 3:an är så väldigt mycket mjukare (men visst är den mjukare).

Hittills utan att ha testat PR3 på bana så tror jag mer på PR2 för just bankörning men det hänger nog mest på hur mycket de lyckats trolla med gummiblandningen för det ännu mjukare (egen uppskattning) PR3.
Jag skulle säga att sajpningen är den större boven i de sammanhangen.
 
Last edited:
Jag skulle säga att sajpningen är den större boven i de sammanhangen.

Jo det är klart det måste påverka, undrar om de sparat in lite på mönsterdjupet för att bibehålla stabiliteten. Mätte upp 4-4.5mm på det nya PR3 framdäcket men kommer inte ihåg/hittar ej motsvarande uppgift för PR2.

Nåja, jag tror det kommer blir lite mer lätthanterligt när det fått slita in sig något som sagt =0)
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top