Michelin pilot power

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Kawasaki Z650RS, Aprilia AF1 Futura, Cagiva Mito, Yamaha DT, Honda XR250, Honda MSX
Jag har fått chansen att köpa Michelin Pilot power för bra pris. Någon som har provat detta däcket på en motard hoj? Jag skall ha det på min XT inte den värsta motarden direkt men jag vill ju ändå att den skall ha en go känsla i styrningen mm. Så om någon har erfarenhet utav däcket (då gärna på en motard), dela gärna med er :)

Har kört med det däcket och kan väl säga att det funkar RIKTIGT bra på gatan och faktiskt funkar på bana om man inte kör allt för hårt, bra grepp i både vått och tort, någorlunda livslängd.. kan gott rekomendera det däcket om du mest åker gata.

D-MAN 660 skrev:
Har kört med det däcket och kan väl säga att det funkar RIKTIGT bra på gatan och faktiskt funkar på bana om man inte kör allt för hårt, bra grepp i både vått och tort, någorlunda livslängd.. kan gott rekomendera det däcket om du mest åker gata.

Bara att hålla med, har inte provat däcket på bana, men på väsgen var det kanon, så köp köp

Som jag har förstått det är det mångas favoritval av däck för motardbruk!

Lutar nog åt en uppsättning sådana till våren :tummenupp

Spretman skrev:
Bara att hålla med, har inte provat däcket på bana, men på väsgen var det kanon, så köp köp

Hur många mil håller det om man räknar endast landsvägskörning? Sitter 2:a slutkörda däcket på nu och hojen har gått 930 mil. Första var Pirelli och det som sitter på nu är Dunlop. Är ute efter ett däck för landsväg som räcker lite längre utan att ha värdelöst fäste.

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8