Michelin Pilot Power vs Maxxis Goldspeed Streetsport?

mada

Medlem
Gick med
15 Jan 2004
Hoj
KTM 690 Duke R 11, 950 SE 06
Efter att ha läst däcktrådarna på lite olika forum funderar jag på något av dessa. Ska användas till varierande körning dvs gata, bana + lite grus.
Någon som vet hur de står sig mot varandra vad gäller grepp i torr och våt asfalt samt grus? Livslängd är ju inte helt ointressant heller...

/Marcus

Ingen aning om Goldspeed, men Power och Diablo vet jag har helt ok egenskaper i vått. Även bra i torrt och skaplig livslängd. Kolla även in Dunlop D 207/208.
Maxxis ska man inte utesluta för att priset är rätt, de verkar helt ok. Däremot tror jag att däcket du tänker på (om jag tänker på samma) är ngt sämre på asfalt.

Last edited:
Som jag ser det så hänger det på hur mycket av gata/bana/grus som är bana. Om du tänker dig åka en hel del bana så kommer du att elda upp Maxxisdäcken medan Michelindäcken råkkar där. Om det däremot bara är lite bana nån gång och då till husbehov så tycker jag priset talar för Maxxis fördel.

Ett annat sätt att se på det; har du pengar köp Michelin och vill du spara lite köp Maxxis.

Inget av däcken tror jag (men vet inte) är bättre än det andra på grus eftersom båda är asfaltsdäck.

.

Back