Metzler sportec m3

raveper

Mc Förare
Gick med
17 Jan 2007
Hoj
Hojlös
Är det någon mer som kör på dessa däck. Jag har ett sådant bak däck 160/60 17 och tycker det biter riktigt gött i asfalten. Han som krängde på det åt mig kallade det suddgummi och räknade med max 300 mil. Är det så illa eller.. (Hade Metzler z4 innan med noll fäste. )Det blir väl lagom i denna regniga sommar. 1500 pix ungefär. Det kanske finns beggade race däck som är både billigare och bättre och hur får man tag i sådanna i så fall?

m3 Metzeler är dom mjukaste sportdäcken som Metzeler har och därför håller dom inte så länge på gata.
Har åkt både gata och bana med dom och det är riktigt bra grepp så det är inga däck man lägger på för touringsemestern.

(edit)
m3 på avataren :)

Last edited:
Satt på ett nytt M3 bak inför Europasemestern, kom hem igår kväll hade då lagt 548 mil och kan nog få ut 300 mil till på det:tummenupp
Fungerade bra på Ringen gjorde det också:yoparty

Satt på ett nytt M3 bak inför Europasemestern, kom hem igår kväll hade då lagt 548 mil och kan nog få ut 300 mil till på det:tummenupp
Fungerade bra på Ringen gjorde det också:yoparty

Låter gött. Det är ju inte världens räzer maskin jag åker runt på även om det går undan för det mesta.

Gillar man att gasa och kör åtmindstånde R1 -00 så räcker dom inte så länge.
Alla kör olika och puttrar man lungt fram så håller dom flesta däck länge.
Men då kan man nog köpa en hoj med billigare försäkring.
Jag som många andra, kör bana, rr-träning på vissa kurviga vägar, whiiilar och axxar hårt när man känner för det, då slits däcken som dom är gjorda för, och då behöver man fästet i det mjuka gummit.

Det är ju det jag har köpt. Sv:n. Seg hoj, men skön körställning och billig försäkring.

Har kört M3 tidigare, och det är ett helt ok däck. På din hoj skulle jag tro att du får ut åtminstone det dubbla om du inte kör extremt hårt. Själv har jag växlat lite mellan M3 och Racetec, men kör numera Racetec istället. Det är ju markant skillnad i grepp, men jag upplevde ändå M3-orna som väldigt snälla när de släpper. De försvinner inte bara, utan släpper mjukt så att man hinner fånga upp dem. Med den profil du har (60), och på den hojen, borde de ge allt grepp du kan behöva. :tummenupp

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt