Metzler racetec k3? är det ett racedäck eller gatdäck?

ThomasS

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Timrå
Hoj
zx10r
Jag har två st Metzler racetec däck som jag tänkte lägga på inför bikeweek, men såg nu att dom heter k3 och undra därför hur dom är och vilket tempo ungefär dom är avsedda för?

Har inte varit på gelleråsen på många år men har tidigare åkt mitten 11:or och tror ni däcken funkar för liknande tempo om det är det däck för gata/bandagar?
 
om det är det däck för gata/bandagar?

Sitter moterade på Bmw 1000rr orginal har jag läst ....

Har själv ett k3 som bakdäck och är mkt nöjd än så länge "haft det i en vecka" en bandag på Mantorp med perfekt slitage och fint grepp . Tror det räcker långt :yoparty
 
Tack, jag har inte beställt däcken själv och dom har legat i garaget tills nu då jag såg att det stog k3 på dom. Jag trodde det var k1 eller k2.
 
Jag kör på K3 och är extremt nöjd med dem. Men jag är inte särskilt snabb. 1.10 på Knutstorp när det går som bäst. Bifogar ett däcktest från Motorrad som kanske kan vara av intresse.

P.S. Ladda ner bilderna och zooma för att kunna läsa texten.


Motorrad däcktest 2010 - Kopia0001.jpgMotorrad däcktest 2010 - Kopia0002.jpg

Motorrad däcktest 2010 - Kopia0003.jpgMotorrad däcktest 2010 - Kopia0004.jpg
 
Huruvida dom klassa som bandäck eller gatdäck vet jag ej, men riktigt bra är dom på bana iaf. Har inte lyckats överhetta dom heller. Tror lätt att dom håller för tider ner mot 1.10 på Åsen - säkert snabbare också. Jag har kört ca 1.13 - 1.14 på min KTM SMR, som inte är allt för smidig, och den gick som på räls med dessa däck. Inga oväntade släpp alls.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top