metzler m1

c.berglind

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2005
Hoj
KTM 950 SM
Har köpt ett m1 160/60-17 till min 640-04

Fråga
1.kommer kedjan ta i ? Däck nissen sa att den inte kommer ta i däcket jag är tveksam.
2.ville ha ett rennsport men han sa att metzler har stutat tillverka dom dimensionerna?
3.vilka däck använder ni ... Jag kör 70% väg 30% bana

c.berglind skrev:

Fråga
1.kommer kedjan ta i ? Däck nissen sa att den inte kommer ta i däcket jag är tveksam.
2.ville ha ett rennsport men han sa att metzler har stutat tillverka dom dimensionerna?

det är ett ganska smalt däck så chansen finns att det inte tar i.
jag körde på sportech M1 på min gamla inna den blev stulen. bra däck. slits lite fort men har bra grepp. blir varmt fort o greppar rätt bra på våt väg oxå.

metzeler

Rasorblade skrev:
Det är väl bara en modell av Michelin som tar i?? :va

OK!!
Då är det ett skapligt däck altså.
Jag hadde lite funderingar för att min förra däckuppsätning
var avon viper och det tog i kedjan under hela livslängdan..
MVH . CB

c.berglind skrev:
OK!!
Då är det ett skapligt däck altså.
Jag hadde lite funderingar för att min förra däckuppsätning
var avon viper och det tog i kedjan under hela livslängdan..
MVH . CB
ja men avon e nog lite stora i storlekarna om man säger så.. två däck som är 160 kan skilja nån sentimeter i brädd. skumt men så e det.

c.berglind skrev:

Fråga

1: Tar det i så tar du fram mattkniven och skär av en millimeter eller två på den sidan.
3: PILOT POWER

Jag skall ha ett 150 på 4.25 fälg men slängde på ett 160. De tar i minemalt, synter lite i kanten efter 20varv på bana, så ja skiter i att göra nått. Tror att fäljen är avgörande. Skulle man skicka på en bredare fälj så låter det ju däcket bli bredare.

Back