Metzeler Sportec M1

Snake

Nu på fyra hjul och 1/4 av effekten...
Gick med
1 Nov 2003
Hoj
vw-buss tilldenna sommar...
Hallå där!! Är det någon som har erferenheter från Metzeler Sportec M1 däck? Mitt bakdäck höll 400 mil, inte speciellt hårda mil heller. Är skitsur just nu. :huvet Corden är framme hela vägen runt..... Kan det va nåt man ska reklamera eller är det bara extremt mjukt. Satt på när jag köpte hojjen och då var gjutskägget kvar på däcket. Nån som har tips på bra alternativ som håller lite längre men som samtidigt ger bra grepp? Hur mycket påverkar ett per hektos tryck upp eller ner slitaget??
Tacksam för tips och goda råd.

Fanns det inte någon tråd om just detta tidigare i vår…

Alla vill köra med mjuka däck sen gnäller dom som kärringar när det tar slut efter halva säsongen.

Prova Pilot Sport dom håller länge.

Snake skrev:
Hallå där!! Är det någon som har erferenheter från Metzeler Sportec M1 däck? Mitt bakdäck höll 400 mil, inte speciellt hårda mil heller. Är skitsur just nu. :huvet Corden är framme hela vägen runt..... Kan det va nåt man ska reklamera eller är det bara extremt mjukt. Satt på när jag köpte hojjen och då var gjutskägget kvar på däcket. Nån som har tips på bra alternativ som håller lite längre men som samtidigt ger bra grepp? Hur mycket påverkar ett per hektos tryck upp eller ner slitaget??

400 mil är väl fan inte så lite. När jag körde gata så köpte jag sprillans nya Pirelli Diablo förra våren. Det bakdäcket höll knappa 200 mil. ¨
Så är det att köra gata. Det suger... Köp bankörda däck... Det billigaste och bästa alternativet!!

Last edited:
Geiger skrev:
400 mil är väl fan inte så lite. När jag körde gata så köpte jag sprillans nya Pirelli Diablo förra våren. Det bakdäcket höll knappa 200 mil. ¨
Så är det att köra gata. Det suger... Köp bankörda däck... Det billigaste och bästa alternativet!!
Låter bra. Får köpa en däckmaskin också då... :lol Tack för tips!!
Det känns bara lite surt när polarna kör 7-800 mil på sina i samma tempo....

Snake skrev:

De e sant att dom inte håller länge,men håll me om att de e fruktansvärt bra grepp i dom och att dom funkar bra även i vått underlag.Eller så kan du köpa ett michelin makadam däck då lovar jag att du kan köra nästan dubbelt så långt, fast då bör du undvika fotpinne skrap i kurvorna....

Snake skrev:
Låter bra. Får köpa en däckmaskin också då... :lol Tack för tips!!
Det känns bara lite surt när polarna kör 7-800 mil på sina i samma tempo....

Ja, men då kör dom väl som kärringar också! :D
Testa Pirelli Supercorsa, dom vanligaste bandäcken. Du får ett fint fram och bakdäck för typ 1500 spänn per set, och dom håller nästan lika många mil som dina Sportec M1. Dessutom med super bra grepp!! :tummenupp

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul