Metzeler Racetech K1 på gata?

Spajjjs

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2008
Hoj
Ingen
Behöver byta däck på hojen och fick ett par Metzeler Racetech K1 med bra mönster med hojen när jag köpte den. Har läst mig till att detta är ett däck som behöver komma upp i rätt hög temp för att fungera som bäst.

Är det dumt att sätta dessa däck på hojen då jag bara kör gata eller kommer det funka iaf?

Erfarenheter någon?

Ja det funkar! Men som sagt behöver det ju temp, men du har väl gas på hojen?

Kör du så att du får rätt arbetstemp på gata kör du ohälsosamt fort. Märker du aldrig att dom har helt fel temp kör du långsamt, men har inget fäste om det händer något. Sen är ju livslängden sådär, mina förra Racetec K2 höll ca 50 mil, sen va nästan corden framme.

Det är inte att föredra då. Får köpa ett par nya då som lämpar sig bättre till gata och sälja race-däcken. Hur mycket kan man tänkas få för dem (fram/bak) med bra mönster kvar?

Det är inte att föredra då. Får köpa ett par nya då som lämpar sig bättre till gata och sälja race-däcken. Hur mycket kan man tänkas få för dem (fram/bak) med bra mönster kvar?

Hur fan kör du egentligen? Som en kärring eller?
Vet inte vad du du kallar "bra mönster" efter som du itne har bild på dom.. Men mellan 1-2000 borde du väl kunna få för dom tycker jag...
Brukar köra slut mina däck och kasta så vet inte vad folk är villiga att ge för beggade suler plus att jag som sagt inte sett hur dom ser ut!

Jag körde racetech på gata och bana när jag körde med mönstrat.
Och jag tycker dom är asbra. Kör man aktivare körning så är det nog dom bästa däcken enligt min smak. För båda gata och bana.
Och det är inge problem att få upp temp. Det tar ca 2km tills dom ger riktigt bra grepp.

Jag körde racetech på gata och bana när jag körde med mönstrat.
Och jag tycker dom är asbra. Kör man aktivare körning så är det nog dom bästa däcken enligt min smak. För båda gata och bana.
Och det är inge problem att få upp temp. Det tar ca 2km tills dom ger riktigt bra grepp.

Jag har läst i nån tråd här på forumet att man måste köra ohälsosamt fort för att få temp i dom och bra färste. :va:D

Nej som en kärring kör jag nog inte. Men vill inte heller behöva hålla en snitthastighet på 180km/h var gång jag e ute för att hålla däcken uppe i temp (för att ha bra fäste).

Funkar kalas bara det är torrt,ta´t lugnt om det är blött på vägen bara.

Snabb uppvärmning och bra grepp även i lägre temp,slits snabbt om dom går kalla dock,alltså,du har bra fäste även fast du inte får upp tempen till det optimala men de slits snabbare då.

Henrik

Hehe jo jag vet skulle bara retas lite med Hoztic om du kollar på hans inlägg.. Kunde inte låta bli kände jag! :tummenupp
:sissy

Nej, dåliga däck är det ju inte, men det finns helt klart däck som är bättre lämpade för gatkörning ;) Så jag hade nog sparat dom till bansmisk eller sålt till nån bansmiskare och kört något annat på väg.

:sissy

Nej, dåliga däck är det ju inte, men det finns helt klart däck som är bättre lämpade för gatkörning ;) Så jag hade nog sparat dom till bansmisk eller sålt till nån bansmiskare och kört något annat på väg.

Hehe va tvungen att retas lite med dig bara för att jag tycker om dig! :tummenupp
Bättre däck för gata finns det ju helt klart! MEN det beror också på hur man kör på gata och framför allt vad man är ute efter...

Jag personligen skulle nog vilja säga att det är bland det bästa du kan ha för gatkörning! K2an funkar också kanon bra för gatkörning tyvär är dom lite för dyra för mig, jag föredrar hellre Dunlops GP Racer.

Men ska man touring köra så är det ju bättre att ha ett däck som är gjort för det...
Fast varför man skulle vilja touring köra med en sport hoj på gata begriper jag inte... :va

Ja åkte på dom hela förra året både bana och gata, gjorde väl av me 3-4set, funka kanon både på bana o gata, inga överaskningar :)

Bäst däck för gata enligt bikes tester (tester utan däcksvärmare) är Pirelli Diablo Supercorsa SP. Därefter kom Dunlop GP Racer D209 och Metzler Racetec Interact.

Efter recentionerna dom gett däcken är det klart för mig att jag skulle köpt ett av dessa 3 utan tvekan. Att köpa ett gatgodkändt racedäck och sedan enbart köra gata känns bortkastat

Metzler kommer med ett nytt däck som ska vara ett riktigt bra gatdäck. Ska funka både för bandagar i hårt tempo och i regn! Huruvida detta stämmer får man nog ta med en nypa salt men Tobias Peterson som testat däcken var riktigt nöjd både medn banprestandan och väg såväl torr som våt vägbana.
Metzler Sportec M5 är uppföljare på M3.

Åkte med K1 på förra hojen. När det väl var värme så gick det kalas.

*/ ?>
Nyheter
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Back