Metzeler racetec ?

• Thread starter Thread starter MC Doktorn
  • Start date Start date

MC Doktorn

Guest
Inhandlat ett par beg racetec K1 däck och vad jag förstår är dom renodlade racedäck.

1.Får man åka gata med dom?

2.Vilket tryck rek fram och bak på bana 2.0 bar?

3.Tar dom längre tid att nå rätt temp jfr med diablo corsa?

har precis satt på begagnade Racetec, K0 fram K1 bak eller om det var tvärtom...

hursomhelst;

1. tror definitivt att de är gatlegala (inte det svar man vill ha, jag vet)
2. 2.1 -2.2 fram ca 2.0 bak på bana, enligt säljaren
3. Enligt säljaren blir de fortare varma än just Diabla Corsa

förövrigt bor jag i E-tuna och samåker gärna, både landsväg och bana

De är inte gokända för gata!
De du ska ha rätt mycket mer i ett däck på gata än på bana!
De är dock superbra, blir bra varma efter bara någon kilometer.

misstänkte att dom inte är lagliga på gata men det är inte mitt slipon heller
for race use only :rolleyes:

Jag hade Racetec på förra hojen (Falcon) Körde både på gata och bana och de var kanon tycker jag! Mycket bra regngrepp oxå (körde i ösregn 3 dagar på Kinnekulle med dom)
Har beställt ett par nya nu som ligger och väntar tills de däcken jag har nu är slut.

bikerwoman skrev:
Jag hade Racetec på förra hojen (Falcon) Körde både på gata och bana och de var kanon tycker jag! Mycket bra regngrepp oxå (körde i ösregn 3 dagar på Kinnekulle med dom)
Har beställt ett par nya nu som ligger och väntar tills de däcken jag har nu är slut.

Ja de ska va race rakt igenom då kan man inte skylla på material failure :tummenupp

Om du kör med ett däck som inte är godkänt för gata och det är mönstrat ska du ha en ruskig otur om du åker dit för det...
Jag har aldrig hört om någon polis som letat dotmärkning på ett mönstrat däck....

Ej gatulegala. Men skär mönster i dom så går det bra. Tävlar med dom och gillar dom skarpt (och det finns beggade till salu ;))

Freppa skrev:
2177687 Ej gatulegala. Men skär mönster i dom så går det bra. Tävlar med dom och gillar dom skarpt (och det finns beggade till salu ;))
Hur kan du få ett däck som saknat DOT-märkning gatlegalt genom att skära mönster i det?
Gamla Supercorsa fanns i en gatversion men det gör inte Racetec.

Victor: Jag sa inte att du fick dom gatulegala. Jag sa: Skär ett mönster så går det bra. Läs: Du lär inte bli stoppad och inspekterad pga avsaknad av mönster.

Freppa skrev:
2178070 Victor: Jag sa inte att du fick dom gatulegala. Jag sa: Skär ett mönster så går det bra. Läs: Du lär inte bli stoppad och inspekterad pga avsaknad av mönster.
Okie, då missförstod jag. Men det finns ju redan mönster i dom?
Jag kan inte tänka mig att man får nerslag vid en flygande besiktning om man har som dom kom direkt från handlaren men vid bilprovningen kanske man ska ta det varligt.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg