Metzeler M3 däck bra eller?

Det är ett gatdäck, men funkar bra i medelsnabb gatgrupp på bana skulle jag vilja säga. Fungerar även bra i blött.

Är du snabbare än så, så kör på något mer direkt racebetonat.

Yo jag kör mest med metzeler K2 slicks med räcing hoj men jag tänkte om jag ska köra i gatgrupp nån gång slippa jag bytta däck

Jag kör på Sportec M3, men har ingen större erfarenhet. Slängde på dem i slutet på förra säsongen och har inte hunnit köra så mkt i år pga en vurpa. Det berodde inte så mkt på däcken då dessa var kalla vid tillfället och förödande rullgrus var inblandat också.
Måste säga ivf att de funkar väldigt bra i blött som tidigare har nämnts. Sedan om man dessutom är lite fåfäng så tycker jag mönstret på bakdäcket är riktigt nice..;)

Jag kör med M3:or på min BMW R1100S och den är ju ganska lika VTR:en (om det är den du tänkte köra). De håller bra tills det börjar gå riktigt fort och som redan nämnts så är de bra på regn. Jag upplever att M3:orna håller lite bättre än Pilot Power om det är varmt ute men det är klart att det inte är samma grepp som med rena rejsdäck.

Maxxis Presa Sport har också fått riktigt bra kritik. De har jag inte hunnit använda själv ännu men baserat på vad andra säger om dem och det relativt låga priset så är det nog en kandidat.

Jag körde en heldag på kinnekulle ring när det var som varmast i juni på ett m3 däck på en r6:a, det däcket fungerade jäkligt bra när det var så varmt ialf. :tummenupp

Jag har kört mycket på både sportec m1 och sportec m3 genom åren. Riktigt bra banåkardäck som håller länge även om man inte håller på och fipplar med fjädringsinställningarna. Funkar perfekt även i snabba gatgruppen. Ska du däremot slipa tider i licensgruppen så är det bättre att köra med race-däck.

Kör så det ryker!:tummenupp
/B)

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti