Metric custom chassi gsxr

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Letar efter en snubbe som byggde egna ramar till japsmotorer. Låg ute på blocket i omgångar där han sålde "metric cutom chassi". De var sjukt välbyggda och snygga. Undrar bara om någon vet vem som byggde dessa eller var man kan få tag på honom? Har googlat utan resultat...

Ringer inga klockor. Du har ingen bild på någon av ramarna i fråga?

kanske, kanske inte (eftersom hd verkar vara i fokus)... http://www.pbm-cycles.com/

Vet vilken som menas, men det är inte den killen/firman som gör den ramen som TS är ute efter. Har letat bland bokmärkena men tyvärr inte hittat hemsidan. Hade några bilder liggandes på datorn, för visst är det den här du menar? :)
kanske någon annan kan ge dej hemsidan med hjälp av bilderna om du har lite flyt.
Killen/firman i fråga har HD i fokus, men gör som sagt var en ram till gixxer som är jävligt frän.

Bifogat

• gixxer_036_081028_0710.jpg
    gixxer_036_081028_0710.jpg
    80.3 KB · Visningar: 443
  • gixxer_044_081028_0710.jpg
    gixxer_044_081028_0710.jpg
    72.9 KB · Visningar: 287
  • gixxer_045_081028_0810.jpg
    gixxer_045_081028_0810.jpg
    74.6 KB · Visningar: 396
Last edited:
Vet vilken som menas, men det är inte den killen/firman som gör den ramen som TS är ute efter. Har letat bland bokmärkena men tyvärr inte hittat hemsidan. Hade några bilder liggandes på datorn, för visst är det den här du menar? :)
kanske någon annan kan ge dej hemsidan med hjälp av bilderna om du har lite flyt.
Killen/firman i fråga har HD i fokus, men gör som sagt var en ram till gixxer som är jävligt frän.

Exakt denna var jag ute efter! Men enda stället jag hittade honom på var på en blocketannons. Lite nyfiken vad det skulle kosta för en ram och hur mycket jobb det skulle vara att få in den i registret.

Det kan vara den fulaste bakramen jag någonsin har sett, i övrigt bär säkert den där konstruktionen upp en motor och en sadel helt OK.

Förmodligen säljs den med ett tillverkarintyg som gör att det inte är något problem att rega in den, rent rammässigt.

Men sen är det ju tusen andra saker som ska gå igenom besiktningen också, som man får lösa själv.

Det är ChopperWorks du söker. http://www.chopperworks.se Verkar vara riktigt snyggt gjorda ramar. Tryck på latest uploads så ser du ramen. Skriv gärna här om vad han tar för en ram :) Eller PM:a :)

Nej nej neeeej mange bakdelen var bland det fulaste jag sett BYGG SJÄLV!!!!

Nej bakramen är inte så snygg, men resten var faktiskt väldigt välbyggt. Såg närbild på svetsarna och de var nästan lika fina som mina:). Spånar bara runt lite och kollar vad det är som gäller och lite priser och så...

Ni har ju ingen smak, grabbar! :arsele
Bakdelen är skitsnygg och dragracinginspirerad. :mattias :yoparty

Är också nyfiken på vad han tar för en sådan ram, så om du kontaktar honom så kan du väl meddela oss här i tråden vad ett sådant kalas går på? :)

Det enklaste du kan göra är att samla ihop de delar du skall använda, typ hjul, gaffel och motor.
Sen kan du åka till vilken ramtillverkare som helst och disskutera ihop vilken design du vill ha på ramen.

De flesta ramtillverkare bygger på vilken motor som helst det är bara det att om det inte är en HD så vill dom ha dit din motor så att dom kan använda den som jig.

Hoppas du kommer på nån sjysst sjuk design.
Ett tips.... se till att du får minst 12cm markfrigång, kanske mer om motorn har en bred botten.

http://www.blocket.se/stockholm/Reikjigg_ramjigg_forsprangsverktyg_mm_28506726.htm?ca=18&w=3

Bygg egen sa ja ju!!!

[edit]
Kom på jag har ju en notcher du kan få låna när du ska bygga din ram!

29616756.jpg

Last edited:
Ja de ser lite råa ut!!!

Är den tänkt att gå på gatan eller bara på strip?
Det är lite olika regler som gäller. Byggdokumentation (foton under ramtillverkningen bl.a), ramintyg, mm om den ska kunna SFRO-reggas!

CrMo t.ex, passar sämre för gata p.g.a sprickrisken i det hårdare materialet!

Har du fått något ca-pris på en sån ram ännu?

Last edited:
Är den tänkt att gå på gatan eller bara på strip?
Det är lite olika regler som gäller. Byggdokumentation (foton under ramtillverkningen bl.a), ramintyg, mm om den ska kunna SFRO-reggas!

CrMo t.ex, passar sämre för gata p.g.a sprickrisken i det hårdare materialet!

Har du fått något ca-pris på en sån ram ännu?

Nej det har jag inte kollat upp...

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...