Metmachex-svingar

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Hej
Jag undrar om någon har erfarenhet av firman Metmachex och deras svingar. Jag har spanat in dem på en del hojar och tycker att de hör till de snyggaste alternativet på min hoj vars originalsving nu blivit för klen.

www.metmachex.co.uk

Mvh
Jörgen

Jörgen Karlsson skrev:
2555994 Hej
Jag undrar om någon har erfarenhet av firman Metmachex och deras svingar. Jag har spanat in dem på en del hojar och tycker att de hör till de snyggaste alternativet på min hoj vars originalsving nu blivit för klen.

www.metmachex.co.uk

Mvh
Jörgen

Ingen anning men de hade snygga svingar... och dyra :gnissla

Mares skrev:
2556001 Ingen anning men de hade snygga svingar... och dyra :gnissla

Ja det är lite pga av utseendet jag fastnat för dem. De ser så djäkla välbyggda ut. Alternativet hade varit att ta ngn sporthojssving och såga och modda och sedan få hjälp att TIG:a ihop. Jag har gjort sånt förut. Men Metmachex sving till min hoj är så rundad och fin och passar min hoj så perfekt i formspråket att jag helt enkelt inte ser jur jag skulle få till ngt så snyggt med en gammal kantig nipponsving. http://www.metmachex.net/LIB/SWINGARM-NOBRACE-HARLEY-PSPORTSTER002.JPG Gillar Metmachex kedjespänning.

Nåväl, jag får "bygga av mig" på ett eget kedjeskydd i dural som kompensation. Mitt tunga originalkedjeskydd ska pensioneras ihop med originalsvingen.

/J

coola :yoparty kan inte tilläga nå mer tyvärr :rolleyes:

andersbrink skrev:
2556756 Svingarna är tillverkade av folk som kan alu som material, snäppet vassare än Trac Dynamics.

Tack!
Ja då lär den ju räcka åt mig! Skönt att höra. Jag beställde nämligen en idag. Det ska ta dem sex veckor att tillverka och leverera. Så nu vet jag att jag får iaf 1 julklapp jag önskat mig! :)

Mvh
/J

Tjaaa du Jörgen...
ALLT annat än original brukar duga på en Hå-De... *brett flin* ;)
Ta en grenklyka från en stadig EK t.ex...
Skämt åsido: Det är samma sak med gamla CB750Four... de mår SÅ gott av en dresdasving med koniska rullager!
En HELT annan hoj!

Och har du inte redan gjort det, så smacka i koniska rullager i styrhuvudet dajrecKt!

Dr.Bike skrev:
2556926 Tjaaa du Jörgen...
ALLT annat än original brukar duga på en Hå-De... *brett flin* ;)
Ta en grenklyka från en stadig EK t.ex...
Skämt åsido: Det är samma sak med gamla CB750Four... de mår SÅ gott av en dresdasving med koniska rullager!
En HELT annan hoj!

Och har du inte redan gjort det, så smacka i koniska rullager i styrhuvudet dajrecKt!

Det är det som är så skönt med Harlisar. Det kan bara bli bättre! :D

Eksving är kanon, går som ett ollon!
Det är så slött att kunna spänna kedja bara genom att vattna svingen dessutom. Men den knäcktes när jag hade lite röta i en kurva.

Styrhuvudet är redan rullifierat! :tummenupp

Dresda ja! Ett fint gammalt märke. En del H2-kompisar hade såna. Det hade jag glömt bort att jag kom ihåg.
Det är som Dunstall, Rickman, Denco, Lectron, Figaroli. Inga eftermarknadsgrejor man ser längre.

Jörgen Karlsson skrev:
2556959
Det är som Dunstall, Rickman, Denco, Lectron, Figaroli. Inga eftermarknadsgrejor man ser längre.

Du får väl komma till mitt garage... *lockar med ovanstående märken* Det där är godbitar jag ska ha på mitt bygge i vinter! :)

Dr.Bike skrev:
2556965 Du får väl komma till mitt garage... *lockar med ovanstående märken* Det där är godbitar jag ska ha på mitt bygge i vinter! :)

Du skulle kunna bli ful gubbe. Det där låter som riktigt godis det!! :)
Får ta ett studiebesök i vinter!

K-Micke skrev:
Hej
Jag har kollat där under min utvärderingsprocess. De verkar förtroendeingivande styrkemässigt och är billigare än Metmachex. Att jag inte föll för JMC var att de har en lite för "modern" och kantig look för min jonne.
Men de verkar välgjorda och styva.http://www.swingarm.com/

Hilsen
J

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...