Metanol samt överladdat

Pickles

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Karlstad/sthlm
Hoj
Suz
Är det någon som vet vilket tändsystem som krävs för att köra Turbo,Kompressor och metanol som bränsle? Magnet tändning vet jag fungerar men ca: 25000:- för ett komplett system, har provat dyna 4000 men det funkar ej.

Mvh: TurboTompa
 
..de va min bror som undrade... vi lånade ut Vårt dyna 4000(gamla) till sune då han hade problem , men tydligen fick han den inte att fungera ändå, pratade med raymond på dyna 99 då jag köpte mitt system...om jag kommer ihåg rätt så har jag för mig att de åkte med 4000 i usa å turbo/metanol
har ej pratat med sune om hans uppsättning men skall väll hämta tillbaka dyna snart och höra vad han har att säja ett problem som jag tror han kan ha e taski me amp´s så fort han bygger laddtryck så slocknar den tror han började med 07-08 i laddtryck....

Pickles
 
Blå spolar funkar definitivt upp till en effektiv kompression om 17:1, med 8:1 i grundkompression motsvarar det över 2 Bar. Datalogger är nästan enda sättet att felsöka med om man inte kör i bänk och kan koppla in större externa batterier.
 
Pickles skrev:
2483907 ..de va min bror som undrade... vi lånade ut Vårt dyna 4000(gamla) till sune då han hade problem , men tydligen fick han den inte att fungera ändå, pratade med raymond på dyna 99 då jag köpte mitt system...om jag kommer ihåg rätt så har jag för mig att de åkte med 4000 i usa å turbo/metanol
har ej pratat med sune om hans uppsättning men skall väll hämta tillbaka dyna snart och höra vad han har att säja ett problem som jag tror han kan ha e taski me amp´s så fort han bygger laddtryck så slocknar den tror han började med 07-08 i laddtryck....

Pickles

Sune fick igång tändningen för ett tag sedan
Bågen bygger nu laddtryck och tändningen funkar,,,:)
Jag fick hålla i laddtrycksmätarn :yoparty
 
Vad va det som va fel? Vilket tändsystem användes när ni fick igång den?

Mvh: Tompa Ps: Ringer Sune i veckan som kommer....
 
Pickles skrev:
2501860 Vad va det som va fel? Vilket tändsystem användes när ni fick igång den?

Mvh: Tompa Ps: Ringer Sune i veckan som kommer....

Sune satte fast fördelarhuset med 2st provisoriska plastblock och byggde om en rotor.

innan så hoppade gnistan lite överallt och rotorn paja hela tiden.

När jag va där så var det första testet och bågen verkade ,,enligt Sune fungera som den ska.:Bugar
 
Dyna 4000 orkade inte med att hålla stiften vid liv när jag fetta på ordentligt och det börja ge laddtryck. Dynan ger 60 mj i tändenergi och MSD 10 som ger 700 mj och problemet var att gnistan hoppa runt till fördelaraxeln när den byggde laddtryck. Jag isolerade strömfördelaren och nu laddar jag 1,2 kg i garaget utan problem.
 
Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top