Metallica!!!

Jag ska dit, maiden bokat sen tidigare den 1:a. Nu blir det The big 4 den 3:e oxå. :yoparty

Jag ska dit, maiden bokat sen tidigare den 1:a. Nu blir det The big 4 den 3:e oxå. :yoparty

Vad jag inte fattar är hur man får anthrax och megadeath att tillhöra the big 4?

Har nu sett metallica, maiden, slayer osv det enda som fattas är AC/DC sen är jag nöjd! Kommer hoppa stora arenaband framöver till förmån för lite mindre band som brukar göra mkt roligare konserter!

Vad jag inte fattar är hur man får anthrax och megadeath att tillhöra the big 4?

Har nu sett metallica, maiden, slayer osv det enda som fattas är AC/DC sen är jag nöjd! Kommer hoppa stora arenaband framöver till förmån för lite mindre band som brukar göra mkt roligare konserter!
Du menar att megadeth är ett sånt där band som nästan ingen hört talas om?

Fan va gott att se metallica igen!

Håller dock fast vid att dom aldrig kan bli bättre än senaste gången på stadion... Det var porr!!!

Biljetter köpt. :tummenupp

haller med dar om arena konserter. har varit sett maiden, acdc och kiss(!) sista aret pa stora arenor. mycket bra

sen sag jag wasp (fast jag adrig varit riktigt stor fan) pa en liten rock klubb i nottingham for ett par manader sedan. fy satan vad det rockade!

hade garna set metallica live, men tycker dom har stora konserterna saknar for mycket

Nej men kom inte och säg att dom och anthrax lirar i samma division som metallica och slayer!
Nej, ok kanske inte samma liga, men åtminstone megadeth har man lyssnat en hel del på och det finns guldkorn där. Men jag ser fram emot alla 4 spelningar.

Nej men kom inte och säg att dom och anthrax lirar i samma division som metallica och slayer!

För oss gamlingar som lyssnade på dom banden på 80-talet var dom definitivt i samma liga. Megadeths 'So far so good...' och 'Rust in peace' tillhör hårdrockens verkliga klassiker, likaså 'Spreading the disease' och 'Among the living' av Anthrax.

Att det är stor skillnad i popularitet mellan banden idag stämmer bra, men att påstå att Anthrax och Megadeth inte är i samma liga som Slayer och Metallica känns lite fel. Det var rätt jämnt skägg mellan dessa banden på den tiden.

För oss gamlingar som lyssnade på dom banden på 80-talet var dom definitivt i samma liga. Megadeths 'So far so good...' och 'Rust in peace' tillhör hårdrockens verkliga klassiker, likaså 'Spreading the disease' och 'Among the living' av Anthrax.

Att det är stor skillnad i popularitet mellan banden idag stämmer bra, men att påstå att Anthrax och Megadeth inte är i samma liga som Slayer och Metallica känns lite fel. Det var rätt jämnt skägg mellan dessa banden på den tiden.

Kommer aldrig påstå att någon av banden är dåliga (dom har bevisat motsatsen) men det du säger stämmer in på väldigt många band! Många band har några kända låtar MEN när det är de stora vi pratar så har de knappt några "okända" låtar!

När jag menar stora band så pratar vi dom som inte behöver 3 band till för att kunna spela på ullevi!

Personligen ser jag mer fram emot drop kick murphys i sthlm den 19/4 och är lite sur över att jag missar peace´n love för att sonic surf city spelar där...

Ang. eran disskusion om hur stora Anthrax och Megadeath är: "Slyer anses tillsammans med Metallica, Anthrax och Megadeth tillhöra "The Big Four of Thrash".

Saxat från wikipedia dock.

Med i någon av bandets fan-club kanske? Tror man har förtur på biljetter då (har man iaf till maiden)

Släpps inte biljetterna på måndag...? :va Hur har ni fått tag i biljetter?

Räcker att bli medlem hos livenation(som för övrigt är gratis) så får man förtur till många biljettköp.
Förköpet gällandes metallicabiljetter öppnades idag kl09:00, dock är antalet förköps biljetter begränsade.

Var inloggad imorse och fick tag i biljetter men insåg när dem skulle betalas att jag inte kan det datumet tyvärr så jag skippade det :huvet
(Såg dem förvisso 2009 på sonisphere i hultsfred men dessa band kan man aldrig få för mycket av).

Vem orkar bry sig om Metallica när Foo fighters kommer till stan?:va

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...