Metallica vs Megadeth

Hårdrocksduellen

• Antal röstningar
    0
Chris Ash skrev:
Ojojoj.....du börjar med den...lycka till! Den ÄR bra, det är bara det att det tar en jävla tid innan man fattar det.
Jag började lyssna på jethro tull via thick as a brick och a passion play för den delen :3freak

Gustav1 skrev:
Jo! Den spelar de på radion ibland.
Men de fadar ner den lagom till solot. Då blir det för rockigt för popradion.
OT igen... men jag lyckades hamna i en bil där folk helt överlägset ville lyssna på "lugna favoriter". Där spelades faktiskt Queen - Bohemian rhapsody, även där fadades den ner när det bästa i hela låten kommer. Fy 17 för sån hård musik i lugna favoriter.

:rolleyes:

Chris Ash skrev:
Den har jag inte hört så det kan jag inte uttala mig om. Fast det sägs ju att "Tales..." och "Tarkus" var orsaken till att punken dök upp.... :)
Hehe, ja det var nog välbehövligt till sist och syvende. Man kan ju bara spekulera i vad som hade blivit av rocken annars.

mb skrev:
Hehe, ja det var nog välbehövligt till sist och syvende. Man kan ju bara spekulera i vad som hade blivit av rocken annars.

De tog ju det i princip så långt man kunde komma innan allt kollapsade under sig själv. Rockmusik var aldrig menad att framföras i timslånga Mahler-passager.....

Yes gick ju själv tillbaka till betydligt mer lättsamma tongångar liksom många av kollegerna. Genesis är väl det mer extrema exemplet.....

I likhet med många andra lade jag min röst på Metallica.
Megadeth har gjort några riktiga mästerverk men överlag och totalt sett håller Metallica en högre standard.

Såg "Some Kind Of Monster" på bio för ett par dagar sedan. Bra film som ger en insikt i hur påfrestande tillvaron i ett band av denna kaliber är.
Måste säga att jag blev imponerad av denna vilja som fanns att hålla ihop bandet trots alla motgångar. Det visar att dem verkligen lever för musiken. Stämmningen var ibland så tät att man kunde ta på den.
Trodde dock inte att Mustaine var så blödig...

Tar tillfället i akt att lista mina favoritcovers med Metallica som samtliga finns på "Garage Inc."

#1 "Blitzkrieg"
#2 "The Prince"
#3 "Breadfan"

"Live Shit - Binge & Purge" är värd ett omnämnande också. En liveskiva av mycket hög klass. Inspelad -93 så man slipper Load och framåt. Finns på DVD nu även om VHS-varianten känns mer "rätt". Rekommenderas!

Last edited:
Självklart Metallica. Deras 4 första skivor är nog bland det bästa som nånsin gjorts.. enligt mig iaf.

mustaine verkar överskatta sig själv ganska kraftigt, han skrev väl bara några låtar på första skivan och det är väl den minst "populära" av metallicas skivor. Annars så låter megadeath ganska likt metallica fast snäppet sämre på alla sätt.

Megadeth låter INTE likadant som Metallica.

honkiie skrev:
Annars så låter megadeath ganska likt metallica fast snäppet sämre på alla sätt.

Nicke skrev:
Megadeth låter INTE likadant som Metallica.

Haha, nä verkligen inte.

Kanske var ett annat megadeth. :lol

Mustaine var väl med i metallica innan också? (typ 100 år sen)

Solid snake skrev:
Mustaine var väl med i metallica innan också? (typ 100 år sen)
Jodå, tror jag har en vinylbootleg med mustaine från -82. Men han var aldrig med på nåt studioalbum.

mb skrev:
Jodå, tror jag har en vinylbootleg med mustaine från -82. Men han var aldrig med på nåt studioalbum.

Ok, då hade jag rätt för mig, brorsan är ju ett sånt Metallicafreak, har typ alla skivor o boxar med dom o kan allt. :gnissla

Såg förresten Nightwish igår, dom körde cover på Megadeth's symphony of destruction, skitbra var den! :yoparty

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT