Metallica vs Megadeth

Hårdrocksduellen

• Antal röstningar
    0

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Den gamla fejden har blossat upp igen! Nån som sett "Some kind of monster"? Klippet där Dave Mustaine är med är enligt denne helt tagen ur sitt sammanhang och nu kastar de skit på varandra i diverse intervjuer och Mustaine har skrivit låten "Something i´m not" tillägnad den danske trummisen.
Den gode Dave verkar ganska intresserad av att påpeka hur mycket bättre han är och hur mycket Metallicas framgång beror på honom.

Så till frågan. Vilka är bäst?

Chris Ash skrev:
Den gamla fejden har blossat upp igen! Nån som sett "Some kind of monster"? Klippet där Dave Mustaine är med är enligt denne helt tagen ur sitt sammanhang och nu kastar de skit på varandra i diverse intervjuer och Mustaine har skrivit låten "Something i´m not" tillägnad den danske trummisen.
Den gode Dave verkar ganska intresserad av att påpeka hur mycket bättre han är och hur mycket Metallicas framgång beror på honom.

Så till frågan. Vilka är bäst?
Olidligt svårt att svara på egentligen.

Jag säger bara att båda banden har MÅNGA bra låtar, Metallica kanske har några fler som håller hög klass.

Båda har ju ballat ur för länge sen men ska man välja blir det Megadeth!

Har varit ett riktigt tok-fan av Metallica under en massa år, men nuförtiden gör det bara ont att titta på dem... Ruskigt synd.

Megadeth har jag aldrig fastnat för men de har endel låtar som är ruskigt bra, speciellt från "Hidden Treasures" skivan.

Tvingas jag rösta så blir det nog Metallica ändå...

Peccus skrev:
Har varit ett riktigt tok-fan av Metallica under en massa år, men nuförtiden gör det bara ont att titta på dem... Ruskigt synd.

Megadeth har jag aldrig fastnat för men de har endel låtar som är ruskigt bra, speciellt från "Hidden Treasures" skivan.

Är det skivan där det finns nån remix av "symphony of destruction"?

egentligen borde man ju rösta på Megadeth för att det känns rätt att stödja underdog:en.
men faktum är att Metallica har haft fler intressanta låtar under åren, dessutom verkar inte Mr. Mustaine vara en kille som behöver sympati...
...trogna skivköpare kanske, men inte sympati...

Peccus skrev:

Tvingas jag rösta så blir det nog Metallica ändå...
Otroligt! Du skrev precis vad jag tänkte skriva. :tummenupp

Som klyschan: Det var bättre för.

Det var fan inte lätt..

Men något gör att jag håller Metallica som favoriten här.

Megadeath har inte gjort något bra någonsin.... Dave Mustaine är patetisk. Metallica har sitt bästa bakom sig men har ändå gjort några odödliga klassiker. :yoparty
Just my humble opinion...

Du skulle haft ett till alternativ:

"Metallica är ju skitbra. Var det inte dom som gjorde den här nothing else matters?"

mb skrev:
Du skulle haft ett till alternativ:

"Metallica är ju skitbra. Var det inte dom som gjorde den här nothing else matters?"

Jo! Den spelar de på radion ibland.
Men de fadar ner den lagom till solot. Då blir det för rockigt för popradion.

hållundan skrev:
AmEh, dEt hAdE ALla RöZsTaT På dÅ jUe, :smasha
Precis, fast det i själva verket vore ungefär som att säga till ett zappa-fan att man gillar zappa pga bobby brown goes down eller till ett lundell-fan att man diggar öppna landskap :brinnerup

mb skrev:
Precis, fast det i själva verket vore ungefär som att säga till ett zappa-fan att man gillar zappa pga bobby brown goes down eller till ett lundell-fan att man diggar öppna landskap :brinnerup

Eller ett Yes-fan för att man gillar "Owner of a lonely heart" eller Marillion-fan för att man diggar "Kayleigh"....

Jag håller på metallica. Även peace sells, som är megadeths bästa platta, känns plastig jämfört med ride the lightning, master of puppets och justice for all.

Chris Ash skrev:
Eller ett Yes-fan för att man gillar "Owner of a lonely heart" eller Marillion-fan för att man diggar "Kayleigh"....
:nicka

Jag har förresten beställt tales from topographic oceans nu på cdon. Fårr hoppas att den håller upp till det utlovade måttet :gnissla

mb skrev:
Jag håller på metallica. Även peace sells, som är megadeths bästa platta, känns plastig jämfört med ride the lightning, master of puppets och justice for all.

Jag själv håller på Megadeth. "Rust in Peace" är fenomenalt uberbra och "Countdown to extinction" samt "Youthanasia" rockar röven av i princip allt Metallica gjort, utom "Kill em all".

mb skrev:
:nicka

Jag har förresten beställt tales from topographic oceans nu på cdon. Fårr hoppas att den håller upp till det utlovade måttet :gnissla

Ojojoj.....du börjar med den...lycka till! Den ÄR bra, det är bara det att det tar en jävla tid innan man fattar det.

Nyheter
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden