Metallica. Sitt- eller ståplats?

Sitt eller stå

• Antal röstningar
    0

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
Som sagt.. sitta eller stå? Ser man nånting från sittplatserna, eller är det kikare som gäller? Det skulle faktiskt va ganska bekvämt att sitta, men samtidigt vill man ju kunna se nånting. Å andra sidan skulle det va roligt att få stå och skrika, men då vill man ju hamna ganska långt fram för att det ska vara värt att trängas, och det kan väl va svårt att komma långt fram? Jag tänker inte stå där och vänta flera timmar i förväg. Vad tycker ni?

Edit: Spelningen är på Stockholms Stadion.

Last edited:
2787470 Som sagt.. sitta eller stå? Ser man nånting från sittplatserna, eller är det kikare som gäller? Det skulle faktiskt va ganska bekvämt att sitta, men samtidigt vill man ju kunna se nånting. Å andra sidan skulle det va roligt att få stå och skrika, men då vill man ju hamna ganska långt fram för att det ska vara värt att trängas, och det kan väl va svårt att komma långt fram? Jag tänker inte stå där och vänta flera timmar i förväg. Vad tycker ni?
Är inte svårt att komma fram!

Nja har inte vart direkt svårt på några andra konserer, varför skulle det va svårare på metallicas?

Ändrar frågan lite, har du varit på många spelningar av samma storlek? Han säger ju att han inte tänker stå och vänta flera timmar. Personligen tycker jag då det är ganska svårt att komma nog långt fram på större spelningar om man inte är där jävligt tidigt och ser en massa usla förband och grejer.

2787548 Ändrar frågan lite, har du varit på många spelningar av samma storlek? Han säger ju att han inte tänker stå och vänta flera timmar. Personligen tycker jag då det är ganska svårt att komma nog långt fram på större spelningar om man inte är där jävligt tidigt och ser en massa usla förband och grejer.
Senast va maiden på globen. Inga problem å komma långt fram trots att jag disa trivium.

Nån som har nån aning om vad det blir för förband förresten? Kanske inte är klart än. Har inte kollat.

hur gör man för att få tag i en biljett till oslo? kan man köpa den på nåt ombud i sverige?

Sittplats är givet men det ska vara nära, sittplats långt bort på Stadion är uselt (Kent 2003).
Ståplats däremot är väl kul om man är skitig rebell, sådan som hellre sitter på marken än på bänkar eller om man är 14 år. Orka stå i fem timmar liksom, finns ju verkligen ingenstans att sitta på arenan vilket är b.
För övrigt, kul om det regnar och ha ståplats på Stadion. :rolleyes:

Hade sittplats när dom spelade på Ullevi 2004. Satt i bortre hörnet, det va ganska kasst, ljudet va "fördröjt" med typ en sekund. Ska ha ståplats den här gången är det tänkt. :yoparty

Ståplats för helvet.
Regn, blixtar, hagel - who cares? Metallica :rock

:fakta

Markus, eftersom att du började sortera så fortsätter väl jag.. Sittplats är bara för gamla personer som inte orkar stå några timmar, ta rullstolen så får du kanske nån specialplats! :)

/Skitig rebell ?

Sittplats är bara för gamla personer som inte orkar stå några timmar
/Skitig rebell ?

Jag börjar faktiskt känna att jag befinner mig på ålderns höst. Jag får ju inte ens flyga billigt längre när det är dags för konserten. Kanske bäst jag tar sittplats då, så jag inte ramlar i all trängsel och bryter lårbenshalsen. Får väl se hur bra platser man får tag på.

2788320 Jag börjar faktiskt känna att jag befinner mig på ålderns höst. Jag får ju inte ens flyga billigt längre när det är dags för konserten. Kanske bäst jag tar sittplats då, så jag inte ramlar i all trängsel och bryter lårbenshalsen. Får väl se hur bra platser man får tag på.
För fan gubbe kämpa! Lovar om du hittar mig kan du sitta på mina axlar :hihi (är drygt 190 så du lär iaf se bra..)

Markus, eftersom att du började sortera så fortsätter väl jag.. Sittplats är bara för gamla personer som inte orkar stå några timmar, ta rullstolen så får du kanske nån specialplats! :)

/Skitig rebell ?

Det verkar ju inte särskilt lovande över huvud taget, kommer inte ens in på Ticnet. :mad:
Rullstol var en bra idé faktiskt, när jag hade kryckor på semestern hade jag värsta förturen på allt så jag har redan tänkt tanken. Rullar man dit med sin stol och spelar dum ställer de en säkert mellan scenen och pöbeln längst fram :)

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti