Metallica etc LIVE på SVT ikväll

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Live Earth heter det senaste påhittet (Al Gore's kampanj om en renare framtid eller nåt sånt skit) och massvis av band ska lira.
Men hur fan hittar man tider mm? Jag vill se Metallica och Wolfmother men inte fan vill jag sitta och kolla på allt annat skit för att inte missa det bra. Hur göra sig?

Live Earth heter det senaste påhittet (Al Gore's kampanj om en renare framtid eller nåt sånt skit) och massvis av band ska lira.
Men hur fan hittar man tider mm? Jag vill se Metallica och Wolfmother men inte fan vill jag sitta och kolla på allt annat skit för att inte missa det bra. Hur göra sig?

Metallica spelar nu. :yoparty

Jaha missade jag Metallica nu eller vad? Nu var det då nåt okänt skitband som spelade.

Blev besviken som fågeln på metallica. De drog bara av några publikfrierispår från svarta skivan.

Blev besviken som fågeln på metallica. De drog bara av några publikfrierispår från svarta skivan.

Ja, jo, men det är väl for the greater good som de gör det hära (hur mycket får de pröjs? Hörde något om spice girls find 6 miljoner pund var förra året), och det är ju till för att så många som möjligt ska gilla låtarna, inte vi mer inbitna fans. Aja, skål på er!

Jag tyckte Metallica spelade något för snabbt... :va

Sen när dom senare gick och jammade med det där pissbandet ..Vettefanvaddomhette... så var jag nära på å :zpy

:huvet

Aja, det var skapligt men mer var det inte. Inte värt att ägna sig åt en halvtimme för att koppla in en ny digitalbox i hemmabion för att få bra bild och ljud :mad
Och som sagt så var det för "en bra sak" och då lirar de nog inte järnet gratis direkt... Överskattat skit å andra sidan, bara en jävla massa hippies mm som var där tydligen. Av ren princip så har jag därför tänt upp all belysning i hela huset, sisådär 1800watt. Jag hatar miljön, och jag skiter fullständigt i om isbjörnarna drunkar. Hade Metallica lirat en hel konsert så hade jag kanske hjälpt till...

Aja, det var skapligt men mer var det inte. Inte värt att ägna sig åt en halvtimme för att koppla in en ny digitalbox i hemmabion för att få bra bild och ljud :mad
Och som sagt så var det för "en bra sak" och då lirar de nog inte järnet gratis direkt... Överskattat skit å andra sidan, bara en jävla massa hippies mm som var där tydligen. Av ren princip så har jag därför tänt upp all belysning i hela huset, sisådär 1800watt. Jag hatar miljön, och jag skiter fullständigt i om isbjörnarna drunkar. Hade Metallica lirat en hel konsert så hade jag kanske hjälpt till...

Ha ha ...

Nu kör foofighters

Massa hår slängandes i ansiktet Å skägg :yoparty :fränt

:rofl

Nån som är sugen på Metallica-Konsert?

Last edited:
Ha ha ...

Nu kör foofighters

Massa hår slängandes i ansiktet Å skägg :yoparty :fränt

:rofl

Fan, ska jag behöva installera skiten igen för att kunna se mer musik? Jag missade tydligen Wolfmother så jag antar att det inte liras mer bra musik? Foo-fuckers hade gått an i brist på annat, allt är bättre än en bögig Iglesias som inte kan sjunga rent och som tydligen gillar när småkillar taffsar honom på kulorna. Undrar vad Kournikova säger nu, men hon lär ju ha anat något tidigare...

Jag hade galan på nästan hela dagen.

Wolfmother spelade tidigt på dagen. Rätt bra ös.

Metallica lirade vid 21 har jag för mig.
Hörde dock bara Enter sandman och Nothing else matters. Lät som vanligt. Tråkigt låtval. Men gubben hetfield orkar väl inte dra av dom gamla trashlåtarna längre. Och Ulrich kan väl fortfarna inte hålla takten...

För övrigt är Linkin Park troligen det sämsta liveband jag någonsin har hört.

Ingen som tänkt på hur mycket koldioxid osv detta släpper ut?!
En del kanske. Om jag bara får gissa lite fritt så är det inte direkt lågenergilampor de använder, och strömsnåla PA-system finns nog inte. Dessutom så ska en massa tv-studior ha ström, och det ska sändas en massa som folk sedan ska sitta och titta på. Men det är ju för en god sak... :rolleyes:

Det enda jag såg var att jag lyckades slå över lagomt till Spinal Tap. :yoparty

Tja, liveearth funkade väl, det lilla jag såg i alla fall.

Av ren princip så har jag därför tänt upp all belysning i hela huset, sisådär 1800watt. Jag hatar miljön, och jag skiter fullständigt i om isbjörnarna drunkar. Hade Metallica lirat en hel konsert så hade jag kanske hjälpt till...

På ett sätt är du rätt rolig, men på de flesta sätten är du nog dum i huvudet.

*/ ?>
Nyheter
Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

Back