Metallica´s .......

Jonte76

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2004
Hoj
Bara ex! XT350, KTM 525 exc, VTR1000f, VTR1000 SP-1
Some Kind Of Monster går på TV2 kl.22.05 ikväll.

Jävligt sevärd, vi såg den på bio innan vi gick på Metallicas konsert på Ullevi 2004.
Jävligt mäktigt, det blev liksom som att se en konsert med några man kände liksom.
Det förstärkte hela upplevelsen rejält.

sEiKo skrev:
2179827 Jävligt sevärd, vi såg den på bio innan vi gick på Metallicas konsert på Ullevi 2004.
Jävligt mäktigt, det blev liksom som att se en konsert med några man kände liksom.
Det förstärkte hela upplevelsen rejält.

Tänkte skriva nästan exakt så, men räcker ju att quota dig istället

:yoparty

Sett den på DVD löjligt många gånger.
Men den är sevärd, och som sagt, bra att se om man spelar i band!

Nu lär jag väl bli lynchad ?

Metallica dog när Hetfield blev nykter. :död
(Fast det är ju bra att han slapp problemet såklart.)

Iallafall tycker jag inte om deras "nya" sound.

Innan dess var dom kungar. :yoparty

Och Lars "supertönten" Ulrich med sin häxjakt på fildelning är inte heller nån höjdare för deras image/status.
(Rockare ska ju vara rulebreakers, men tydligen inte när man blivit multimiljonär på musiken, då ska minsann varenda krona indrivas.)

Saknar gamla Metallica, som jag diggade. :(

War-psycho skrev:
2180593 Metallica dog när Hetfield blev nykter. :död
(Fast det är ju bra att han slapp problemet såklart.)

Iallafall tycker jag inte om deras "nya" sound.

Innan dess var dom kungar. :yoparty

Och Lars "supertönten" Ulrich med sin häxjakt på fildelning är inte heller nån höjdare för deras image/status.
(Rockare ska ju vara rulebreakers, men tydligen inte när man blivit multimiljonär på musiken, då ska minsann varenda krona indrivas.)

Saknar gamla Metallica, som jag diggade. :(

Kunde inte ha sagt det bättre, förutom att de dog redan när de klippte av sig håret

Idiotisk inställning att rockband måste supa och slåss. Jag respekterar Metallica oerhört för att de vågar bli vuxna. :Bugar Grym dokumentär absolut. Annorlunda bild av ett rockband.

Macho Woman skrev:
2180687 Idiotisk inställning att rockband måste supa och slåss. Jag respekterar Metallica oerhört för att de vågar bli vuxna. :Bugar Grym dokumentär absolut. Annorlunda bild av ett rockband.

Jag är benägen att hålla med. Jag tycker Load och Reload suger. Men allt innan + St. Anger är riktigt, riktigt bra.

Macho Woman skrev:
2180687 Idiotisk inställning att rockband måste supa och slåss. Jag respekterar Metallica oerhört för att de vågar bli vuxna. :Bugar Grym dokumentär absolut. Annorlunda bild av ett rockband.
Jag hoppas du inte menar att någon här har sådan inställning ? :confused:

För det är ju fel, i så fall.

Var det mig du syftade på så kan du läsa parantesen under första meningen.

Dom ändrade sound ganska rejält efter Hetfield blev torr.
Det är alltså det nya soundet jag inte gillar.

För mig får dom gärna dricka chokladmjölk & käka gummibjörnar, så länge dom låter bra. :mattias

TurboJugend skrev:
2180628 Det bästa i filmen är när Dave Mustaine är där och visar sig i all sin skamlighet.

Tyvärr visas ju endast 5 minuter av det tre timmar långa samtalet, Dave gav inte ens sin tillåtelse till att visa scenen tagen ur sitt sammanhang. Det krävs ju knappast en Einstein för att fatta att Metallica valt delarna som får Dave att framstå som fånig.

Chris Ash skrev:
2181083 Tyvärr visas ju endast 5 minuter av det tre timmar långa samtalet, Dave gav inte ens sin tillåtelse till att visa scenen tagen ur sitt sammanhang. Det krävs ju knappast en Einstein för att fatta att Metallica valt delarna som får Dave att framstå som fånig.
Varför skulle Metallica vilja framställa Mustain som en bitter looser?

Nyteknik skrev:
2181100 Varför skulle Metallica vilja framställa Mustain som en bitter looser?

Han är väl sur för att han drog till det megadåliga Megadeth? Och då gnuggar man salt i såren, helt naturligt. :)

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg