Metallen svettas på mcn

Argyle

ingen
Gick med
18 Nov 2005
Hoj
ingen, helt jävla värdelöst
F*n jag blir svettig själv när metallen på mcn svettas när det skiftar mellan minusgrader och plusgrader. Det är inte bra att ha mcn avställd så länge som man har, men vad fan kan man göra? Alla äger vi inte ett värmegarage.

Du menar att det bildas fukt på hojen? Det är lugnt. Det är endast bultar och lättutbytta saker som rostar.

Argyle skrev:
F*n jag blir svettig själv när metallen på mcn svettas när det skiftar mellan minusgrader och plusgrader. Det är inte bra att ha mcn avställd så länge som man har, men vad fan kan man göra? Alla äger vi inte ett värmegarage.

Metallen svettas :va Har inte det med att göra att metallen ändrar temp långsammare än omgivade luft, och därmed får man en daggpunkt (kondens)! Allts inget att bry sig om. Prova att spola kallvatten ur kranen så får du se att metallen svettas.

JB

Last edited:
Aluminium innehåller liksom inga gigantiska mängder vatten. Så vad är det den svettas?

Du får gjøra som jag gjorde i sommras, jag bytte dom flesta synliga bultar med rostfria..den nord norska sommaren va inte så bra......

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Back