Metall oljud

leffsson

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2003
Ort
stockholm
Hoj
honda cbr 1000
Gäller en Honda cbr 1000 F -87. När jag gasar på så kommer något metall skrammel. Försvinner när jag trycker in kopplingen. Åker jag utan att varva motorn för mycket så kommer inte ljudet. Står jag still och varvar så kommer inte ljudet.
Vad kan det vara för fel???
Kopplingkorgen???
Någon som haft liknande besvär.
 
Jag har problem med min Blade omkring 5-6000 varv...
När jag kommer upp i de varvtalen så börjar det vibrera och någonting skramlar/slår eller hur man ska beskriva det.

Främst är det tanken som ljudet kommer från, men det är något mer som låter vars ljud jag inte kan beskriva :(
Vet inte vad det beror på, om det är för att det blir någon konstig vibration vid just det varvtalet så det helt enkelt är så.... helmysko :3freak
 
Ramlagren!! :tungan

Vi obelastad motor hör man inget men vid belastning börjar de väsnas om de är dåliga!
 
Jag har exakt samma problem, även det som blade skriver stämmer in. Försökte beskriva det hela i en tidigare tråd men fick inga bra svar.

Hoppas det inte är ramlagren, en sån historia har jag inte råd med :(

Tänkte köra denna säsongen ändå och se vad som händer. Blir det värre bör det nog åtgärdas.
 
Mitt tycks dock försvinna igen vid högre varv och är värst i mellanregistret.
 
mb skrev:
Mitt tycks dock försvinna igen vid högre varv och är värst i mellanregistret.

Kanske bara en vibration av ngt då!
Såna brukar vara värst vid vissa varvtal :3freak

Skulle det vara ramlagren bör du inte köra vidare.
Veven tar skada av kassa ramlager. Det blir avlagringar från lagret som repar och förstör vevaxeln!
 
Blade skrev:
Kanske bara en vibration av ngt då!
Såna brukar vara värst vid vissa varvtal :3freak

Skulle det vara ramlagren bör du inte köra vidare.
Veven tar skada av kassa ramlager. Det blir avlagringar från lagret som repar och förstör vevaxeln!
Fick syn på att MC-firman som servade motorn nyligen hade pajat ett fäste så sidokåpan hänger löst på ena sidan. Kan vara det som vibrerar...

Sen repade de min tank också. Och dyrt var det :mad:

Ska nog inte lämna in där nästa gång.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top