metall-flis i motorn

Shit va chix du kommer att få när du berättar om det där när du står i korvkön på rörken å raddar upp allt performance du stoppat i hojen :Bugar

Verkar fränt, få ihop spisen nu rå så det blir lite åkninga av, du har ju haft den isär sedan Midanda i slutet på Juni ju :3freak

105mm cylinder...... RÅCK N RÅLL........ :banana

TomK skrev:
Portning av toppen (och det var inte så lite portat heller), 32mm avgasventiler och nya ventilfjädrar, specialkam (högre och längre lyft - och med fungerande dekomp-del), planad topp, en del fräst inne i kammaren också. Kamdrevet var ju redan lättat från fabrik...

105mm cylle, även den modifierad lite med bl.a. urfräst kylkanal. Tillhörande kolv - en lätt och tunn sak som nu ska på ytbehandling (Kromdisulfid bla.) för ökad livslängd och lägre friktion. Blir 658cc med nuvarande slag.

Vevpartiet ska lättas - det är fyra stycken grova hål som ska borras. Diverse lager byts i motorn, samt allmän uppgradering av andra ej relevanta delar. Ny vevstake i förebyggande syfte.

Hojen i övrigt ska få en uppfräschning efterhand (får se hur långt slantarna räcker) - ny bredare sving, 5" bakfälg (förutom nu under vintern då jag använder endurohjulen), radialpump för Beringer-oket, höja styret, sänka fjädringen ett par centimeter, modifiera gaffeln med andra bussningar och justerbara shimsstackar.
 
Akra-Linkan skrev:
Fördelen är ändå att man vet att skiten håller. Visst verkar husorna från -03 hålla bra men jag gillar ändå KTM 620 -01 skarpt med trim. Hoppas resultatet blir bra.....Jag kanske oxå ska pilla lite mer i min. Runt 70 hk på slangen vore ju kul...på rakan :yoparty :3freak

Men med den trimninsgraden så tror inte jag att den håller bättre än vad husas 04 kommer göra.
Klart det beror på föraren mer än på hojen men jag tycker nog att om man har en tung hoj så ska man
hellre byta till en lättare än trimma den tunga.
Kommer ju inte bli snabbare när det svänger bara för att man har mer effekt.
Och om man vill vara snabb på rakorna så är det bara att se till att man inte fegar så mkt in i böjen innan rakan :D
Kanske någon som kommer säga att det blir lättare att göra feta powerslides ut ur kurvorna med mer effekt men då är det ju bara att luta mer innan man slår på gas :D
 
Återstår att se hur hållbarheten blir, men fett med power kommer att finnas i alla fall. Jag har ju provkört Husaberg, men den känns lite som symaskin att köra och konstig i chassit - kommer inte alls överens med den (vanesak iofs). Fatta vad brutalt med babes som kommer att hänga i klasar runt mig med den hojen :D Heda har greppat konceptet :tummenupp

Billigt är det inte - jag räknar med ca 30 lök för grundtrimmet (bara cyllen går loss på 1.300 Euro). Men va fan! Det är bara pengar...
 
Banditen skrev:
...Har oxå metall spån på pluggarna,men tror(hoppas) att det ska försvinna av sig självt :hihi

Tunna flis ? Jo, det kommer från växellådan bl.a. och är fullt normalt. Så brukar det se ut. Det är när det kommer grövre saker, som det är dags att splitta motorn och leta efter defekter i lager o.d.
 
TomK skrev:
Tunna flis ? Jo, det kommer från växellådan bl.a. och är fullt normalt. Så brukar det se ut. Det är när det kommer grövre saker, som det är dags att splitta motorn och leta efter defekter i lager o.d.

Japp mindre spån inga problem,grova spån =dyrt :huvet

En bild jag hittade på Supermotard Klubben webbsida :hihi
 

Bifogat

  • magnet_ktm_lc4.jpg
    magnet_ktm_lc4.jpg
    39.6 KB · Visningar: 167
Tom Byron skrev:
Får jag vara din flashiga polare i sommar :krama

Självklart! Vi kan fara runt och posera på stan och käka glass nere vid Pumpen och vissla efter studentskor :) Måste ju ha någon att busa runt med, nu när Hising sålt hojen och ägnar sig åt barnvagnsmekande istället.
 
Finfint, då lär jag bums åka iväg å köpa posörplast till min hoj, finns det i i guld?

Alla fåntrattar här i Gävle hade ju sina moppar i rejstrim(förra året) så det blev taskigt med gatåka.

SHIT va chix det kommer att bli..... runt dig, jag får titta på :Bugar

Jag säger bara 105mmcylle :yoparty



ps. faan va sjuka vi är :banana ds

TomK skrev:
Självklart! Vi kan fara runt och posera på stan och käka glass nere vid Pumpen och vissla efter studentskor :) Måste ju ha någon att busa runt med, nu när Hising sålt hojen och ägnar sig åt barnvagnsmekande istället.
 
Någon som kan gissa vad detta föreställer ? :)
 

Bifogat

  • cylle3b.jpg
    cylle3b.jpg
    28 KB · Visningar: 169
  • kolv2b.jpg
    kolv2b.jpg
    35.3 KB · Visningar: 146
Nyollad porriga prylar,

låt dem nu inte ligga sådär länge för allmän beskådning utan kläm dit dem där de ska sitta då det blir lite ljud i makineriet

TomK skrev:
Någon som kan gissa vad detta föreställer ? :)
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top