Meta. Ditt nya liv?

Mabe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Apr 2007
Hoj
DR650SE, FS E-bike
Ja, är ni klara att starta erat nya liv i Metaverset? Ni kan handla nya fina låtsaskläder för riktiga pengar och säkert köpa en digital version av en R1a för halva priset av en fysisk R1a. Låter fantastiskt.

Jotackarsomfrågar. Att debugga meta-kod för NI TestStand är öken i Visual Studio. Har gjorts i över 6 år nu, inget nytt under solen. :näsblod

Meta kommer jag att göra så fort isen släpper och jag hittar mask.

Jag har inte ens satt mig in i vad Facebook-Meta är, jag har ett inaktivt facebook konto, Kommer det att bli ett meta-konto?

Snart är vi där. där filmen Wall-E förutspådde, där vi åker omkring i våra persontransportspodds och tittar på skärmar hela tiden.

Jag föredrar den riktiga världen, där misstag inte spelas in per automatik, och njutningen är på riktigt. Meta-världen känns lite som att be polarn sätta på frågan och sen kolla på filmen. Men visst, det finns folk som gillar det också.

Jag gillar också den riktiga världen men samtidigt ser jag många unga som redan idag föredrar spelvärlden. Att virtual reality värden kommer bli sjukt beroendeframkallande för barn och ungdom tvivlar jag inte på och nästan garanterat kommer det även gå ut över hälsa och immunförsvar. Kommer göra mitt bästa för att inte låta mina barn bli beroende av spel eller virtual reality, men det kommer bli svårt om inte en majoritet av föräldrar jobbar mot samma mål.

Om aktörerna i metaversum använder samma affärsmodeller och metoder för att "kapa" människors belöningssystem och manipulera deras beteende tror jag de negativa effekterna av sociala medier på "vanliga" internet kommer te sig mycket beskedliga i jämförelse.

Mark Zuckerborg har hittat något nytt han vill sno och använda för att spionera på alla. Second life finns redan, och är allmänt värdelöst. Meta kommer vara ungefär lika värdelöst, men förhoppningsvis kommer FarceBerk plöja ner några fantasiljoner så att de går i konken.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman