Mest prisvärda in-ear lurarna?

De lurarna är ju inte framtagna för I-podlyssning utan för in ear monitor på scen. Säger inte att de inte funkar att koppla till en I-pod men det blir lite onödigt.

Om det är onödigt eller inte beror ju på vad man är ute efter och hur pass kräsen du är.
Att det är fantastiskt ljud i In Ear lurar framtagna för scenbruk går enligt mig inte att komma ifrån, fast somsagt var allt beror ju på hur kräsen man är :)
Vissa hör inte skilldnad på ett par 1000 eller 10 000kr lurar och då känns det väldigt omotiverat att köpa ett par dyra lurar!

Om det är onödigt eller inte beror ju på vad man är ute efter och hur pass kräsen du är.
Att det är fantastiskt ljud i In Ear lurar framtagna för scenbruk går enligt mig inte att komma ifrån, fast somsagt var allt beror ju på hur kräsen man är :)
Vissa hör inte skilldnad på ett par 1000 eller 10 000kr lurar och då känns det väldigt omotiverat att köpa ett par dyra lurar!
Visst är det bra ljud i lurar som är gjorda för scenbruk, personligen föredrar jag Ultimate Ears före Shure men det är ju en smaksak. Om prisintervallet är 500-1000 kr så är ju ditt tips lite väl off och jag tycker det finns lurar som ger mer vad han vill ha - mer bas - i det intervallet än Shures billigaste.

Jag orkade inte med förnuft och undersökning. Det blev http://www.hifiklubben.se/produkter/tillbehor/horlurar/denon_ah-c551_horlur_svart.htm

Får väl se om de rockar satan eller om man kasta pengar i sjön.
Skulle tro att de är ett bra val för din typ av lyssning, sitter du med dem lång tid är ju tex passform viktigare än extra bas.

Last edited:
Satan vad bra de är. Byter man tillbaka till mina gamla försvinner allt djup och mellanregister. Om det är värt 500 spänn extra? Lätt!

Kul att dom var bra!

Jag har själv ett par CX300 och är mycket nöjd till ljud/krona. Däremot finns ett par värre modeller i Sennheisers serie som låter bättre men är ganska mycket dyrare...

/ Jens

Jag har tyvärr väldigt dålig erfarenhet av Shures scenbruks-lurar. Jag har både ägt och haft sönder både SCL4 och dess föregångare. Det känns sådär lagom kul då man köpt ett par dyra snäckor och så glappar en eller båda kanalerna efter någon månad. Nu använder jag Shures SE420 och de fungerar fortfarande (och några dagar till får man hoppas).

Ljudmässigt tycker jag både SCL-modellerna och de finare SE-snäckorna funkar bra till podden, men egentligen är det vansinne att lägga ut så mycket pengar på ett par snäckor som tycks lida av ganska grava kvalitetsproblem.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park