Mest prisvärda däckkrängaren?

Geten

"JesperN"
Gick med
8 Feb 2004
Hoj
Triumph
Var kring Lund/Malmö/Sjöbo är det mest prisvärt att lämna in hjulen för däckbyte?
Har egna däck och hjulen avplockade.

:hojbusa

kolla med citydäck i malmö. monterar endast på lösa hjul.men dom har grymt billiga priser där på mc däck:tummenupp

Vad handlar det om för priser?
Vanlig Vianor firma tar ca 155-200 kr per fälg.Här tar de iallafall 155 kr.
Sen finns det nån "privata" med,tar 150 kr per fälg.
Obs! lösa hjul.

kolla med citydäck i malmö. monterar endast på lösa hjul.men dom har grymt billiga priser där på mc däck:tummenupp

Jag brukar handla däck där till bilen. Grymt billigt, men glöm aldrig att du får vad du betalar för. Vid ett tillfälle behövde jag nya däck runt om till en "budget"-bil. Jag tror att jag betalde 1200 för alla 4 monterat o balanserat. De däcken var nog avsedda för ett betydligt varmare klimat än det skånska. ABSen gick igång på torr asfalt och en lufttemp på ca 10-12 grader. Billigt? Ja, absolut. Men på hojjen väljer jag ut däck efter andra kriterier än priset.

Jag brukar handla däck där till bilen. Grymt billigt, men glöm aldrig att du får vad du betalar för. Vid ett tillfälle behövde jag nya däck runt om till en "budget"-bil. Jag tror att jag betalde 1200 för alla 4 monterat o balanserat. De däcken var nog avsedda för ett betydligt varmare klimat än det skånska. ABSen gick igång på torr asfalt och en lufttemp på ca 10-12 grader. Billigt? Ja, absolut. Men på hojjen väljer jag ut däck efter andra kriterier än priset.

jag får vad för däck jag vill ha.jag köper endast märkes däck där.
jag kör med metzeler och mina vänner som ochså handlar där köper michelin.
dom har bytat mina däck nu i 3 säsonger och aldrig haft något problem.
känner många som köper däck av hussein där.han har grymt låga priser till mig i alla fall o mina vänner.för dom flesta jag kör med köper där för han e billigast på märkes däck.och monteringen görs ju bättre än vissa ställen folk här brukar lämna in sina fälgar där får man ju färgen avskrapat och hack i fälgen.

jag får vad för däck jag vill ha.jag köper endast märkes däck där.
jag kör med metzeler och mina vänner som ochså handlar där köper michelin.
dom har bytat mina däck nu i 3 säsonger och aldrig haft något problem.
känner många som köper däck av hussein där.han har grymt låga priser till mig i alla fall o mina vänner.för dom flesta jag kör med köper där för han e billigast på märkes däck.och monteringen görs ju bättre än vissa ställen folk här brukar lämna in sina fälgar där får man ju färgen avskrapat och hack i fälgen.

Alles gut :tummenupp

Jag klagade inte på företaget. Tvärt om, jag kommer att handla där flera ggr framöver. Vad jag menar är att man kanske inte ska gå dit o be om billigast möjliga däck till hojen :näsblod

vianor ca 900 för båda fälgarna inklusive avmontering / montering
GT Däckservice Kävlinge ca 500 för båda fälgarna ink. avmontering / montering. Jag har nog ringt alla däckfirmor jag kunde hitta :)

Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP