Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
R1 wannabe skrev:Med huvudet på rätt ställe är R6 lika snäll som de andra.


t-quick skrev:+
väldigt bra körställning trots att jag nästan är 190cm lång
-
efter 200km/h känns det som om d står still när du drar
mot nya r1 osv..
drog en del olja när man låg på
svampig frambroms ..tror iofs bara det var så på min hoj.
Tobbz skrev:Jo men jag får inte provköra än.. Körkortet är inte mitt än kommer ngn gång April / Maj.. Men vill ha en sporthoj redan nu så man kan övningsköra lite samtidigt som man kör på skolan.... (Samt att ha ngt att stå och dregla över)![]()
Kris955 skrev:P.S.
Nakna hojar är både billigare att köpa, krasha och försäkra. SV650, Bandit, Hornet, Speed Four eller liknande är rätt så kul. Kanske mer kul än hoj med full kåpa dom första två säsongerna.
Syss skrev:Jag rekommenderar helt klart en CBR 600 F, snällare och mera lagom hoj får man leta efter! Lättmekat, håller, billiga, vanliga, lätt att få tag på delar.![]()

Ljunghusen skrev:cbr600f är varken "lättkörd" eller lättmekad
men en bra hoj är det

Tobbz skrev:Vette Fan ....
Jag är helt förvirrad,,, hehe...
Tacksam för alla svar från alla som vill ge ett gott råd..
Tyvärr så blir jag varken smartare eller dummare utan snarare kraftigt förvirrad..
Men slutsatsen är väl att :
1. Jag kommer välta hojen ett par gånger.
2. Bör tänka på försäkringen.
3. Allt kommer ju att vara kul ,, när man precis fått kortet.
4. Lägga Pengar på kvalitets utrustning till mig själv.
Alltså spelar hojen mindre roll,, Man vill ju va fräck och ha en snygg sporthoj så man blir accepterad som förare... Men va fan man får väl släppa på stoltheten....![]()
Av alla råd jag fått och av eget tittande på hojar så måste nog en Hornet vara det rätta alternativet för mig.
En relativt snygg hoj som har en ngt bekvämare körställning samt inte en massa kåpor på...
Tack för hjälpen boys and girls.....
(Kommer säkert ändra mig igen)![]()
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |