Mest ekonomiskt försvarbar hoj. Eller mest kul/krona.

Aleleo skrev:
Bra svar! Kommer man sakna de där 10 hästarna om man skule ta en 99, eller är det skit samma?
Laddregulatorn, märker man om den är kass?


Vad jag har hört så ska de hästarna inte göra så himla stor skillnad körmässigt.. men men.. det är ju upp till var och en.

Jag köpte en -99 i tron om att den var en -00 (den är reggad i sverige som en -00)

Men eftersom man är dum å läser på om hojen efter att man har köpt den så upptäkte jag snabbt att det var en FiX å inte en FiY.. :huvet men men... tror inte att man märker så himla stor skillnad. (men det är vad jag tror)

en vifferlänk om likriktare

Ljudtråd om vfr

å ännu en länk
 
Aleleo skrev:
TRX verkar vara vettig som sagt. Men likvärdig med VFR och VTR i försäkring, och de verkar roligare.
Egentligen borde jag väl hålla tyst, nu när du verkar bestämt dig, men...
Jag hade nöjet att provköra en nästan pinfärsk VFR800 med Vtec. Jag gillade inte Vtec, dvs effektpuckeln då den går över till att bli 4-ventilig, smak/vane-sak antar jag. Det är en jättebra hoj, inget snack om saken, men roligare än TRX:en kändes den inte. Förnuftigare, mer allround, modernare, komfortablare, javisst. För att sammanfatta: Tjejen som bara åker bakpå skulle rösta på VFR:en, men jag på TRX:en, alla dagar i veckan.
 
Aleleo skrev:
BMW vore absolut ett alternativ om de inte vore så vansinnigt dyra i inköp. Och de gamla är ju fula som stryk!

Alla BMW hojar är inte fula, denna är ganska så snygg och bra pris också.

Passar både till att posera med och smiska bana, en mycket potent cykel !
 

Bifogat

  • 66666666666.jpg
    66666666666.jpg
    63.8 KB · Visningar: 54
husabergrobin skrev:
det gör dom säkert men är sura som fan,händer inte mycket där när man gasar och kör hellre tusen roliga mil än 20000 tråkiga mil.
Har du provat den? , vem säger att det måste vara tråkiga mil?.

Själva essensen är att den uppfyller ett behov och RC46 an är mycket bra på att tillfredställa mångas behov på samma gång som få kan göra.


Din Husaberg uppfyller väl ett behov för dig även om den inte kan leverara 176Rwhp och kvartsmilen på låga 10 or.

burner skrev:
Alla BMW hojar är inte fula, denna är ganska så snygg och bra pris också.

Passar både till att posera med och smiska bana, en mycket potent cykel !

Den är potent!! med rätt förare skulle det inte förvåna mig om samtliga varvrekord för std hojar på racerbanorna skulle detroniseras :3freak
 
ja det är inte lätt

men jag kan rekomendera cbr600 92-95,96, ca 100hk går bra, billiga och försäkra.
 
Nån V-tec blir det nog inte. Får hålla mig på andra sidan millenieskiftet om jag ska ha råd :)
Burner, hoppas jag inte sårar dina känslor nu, men den BMWn var inte snygg nånstans. :pannkyss Tvivlar dock inte på BMWs förmåga att bygga bra hojar!

Efter alla bra svar så tror jag att jag vill ha en VFR800 med kolfiber/titanslipon.
Hade en VF750S för länge sen, alla viffers urfader. Inte för att de går att jämföra mer än att bägge har v4or, men jag älskade ljudet i den!
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top