Mest ekonomiskt försvarbar hoj. Eller mest kul/krona.

Aleleo

Medlem
Gick med
3 Nov 2004
Ort
Växjö
Hoj
BMW R nineT -14
Är på G att byta hoj. Suktar efter en VTR1000 eller ev. en VFR800.
Problemet är att jag pluggar och därför har begränsad ekonomi.
VTRen kostar 5820/år att helförsäkra. VFRen kostar 5200 (bägge på IF). Någon som vet vad de kostar att serva?
Vilka andra hojar finns det med ca 100 hästar som är billiga att serva och försäkra (äga)? Kom gärna med förslag!
 
gsxr 1100....alla årsmodeller. :) :yoparty :yoparty
 
en vtr ska servas med 600 mils intervall, den dyra är vid 2400 och kostar 3-4000 skulle jag tro. Vill du veta mer så titta in på www.vtr.nu
 
Aleleo skrev:
Är på G att byta hoj. Suktar efter en VTR1000 eller ev. en VFR800.
Problemet är att jag pluggar och därför har begränsad ekonomi.
VTRen kostar 5820/år att helförsäkra. VFRen kostar 5200 (bägge på IF). Någon som vet vad de kostar att serva?
Vilka andra hojar finns det med ca 100 hästar som är billiga att serva och försäkra (äga)? Kom gärna med förslag!
Köp min GPZ900R, (eller nån annans :D )

Min kostar 428:-/helförs./helår. (veteran, bostadsort & ålder på ägaren spelar ingen roll, bor själv i Stockholm)

115 häst, toppenhoj. Ingen R1'a, men klart roligast per krona & blir inte avhängd i första taget.

(Gsxr1100 håller jag med om, men är inte lika billiga.)
 

Bifogat

  • GPZ B6.JPG
    GPZ B6.JPG
    35.3 KB · Visningar: 199
Last edited:
Servicarna tar du ju hand om själv. Lite onödigt att betala flera tusen för att någon ska byta vätskor och göra en "koll" av hojen. (ventiljusteringen kan man väl låta verkstaden göra om det behövs). Jag kan slå ett slag för Firestormen, mycket nöje för pengarna. :tummenupp
VFR:en är säkert en bra hoj också, men jag tror nog att VTR:en är lite sportigare.


Inte min hoj på bilden men likadan.
attachment.php
 
Last edited:
fazerfun skrev:
gsxr 1100....alla årsmodeller. :) :yoparty :yoparty

Var med polaren igår och köpte en gsxr1100 -87:a. MYCKET fint skick och faktiskt INGET att klaga på. Går som en skållad råtta med 128 bänkade bakhjulshästar. DET kallar jag mycket hoj för pengarna. 195:-/hk är väl ett rimligt pris :D
 
TRX, inte riktigt 100 kusar, men den svänger bättre än ovanstående alternativ. Billig i både försäkring och inköp :tummenupp
 
Hitta en VFR 800/750är det bästa alternativet kvaliten är outstanding finns dom som rullat över 20000 mil utan att motorn öppnats.

Gamla sporthojar är ofta nedkörda en VFR ägs ofta av folk som är sansade och lättare att hitta välvårdade ex.
 
El Garto skrev:
Var med polaren igår och köpte en gsxr1100 -87:a. MYCKET fint skick och faktiskt INGET att klaga på. Går som en skållad råtta med 128 bänkade bakhjulshästar. DET kallar jag mycket hoj för pengarna. 195:-/hk är väl ett rimligt pris :D

Kul, grattis :) :tummenupp :yoparty gixxerpiloter kan det aldrig bli för många av

Vad gav du för den? Posta gärna en bild i GSXR 1100 tråden, vore kul att se vilken du köpt (scannar ständigt efter nya objekt....) :)
 
FUBAR skrev:
Servicarna tar du ju hand om själv. Lite onödigt att betala flera tusen för att någon ska byta vätskor och göra en "koll" av hojen. (ventiljusteringen kan man väl låta verkstaden göra om det behövs). Jag kan slå ett slag för Firestormen, mycket nöje för pengarna. :tummenupp
VFR:en är säkert en bra hoj också, men jag tror nog att VTR:en är lite sportigare.

Inte min hoj på bilden men likadan.
attachment.php
Sant, verkar vara hutlöst dyrt att serva dem, 2000/4000 beroende på service. Snygg hoj på bilden!

HansJ skrev:
TRX, inte riktigt 100 kusar, men den svänger bättre än ovanstående alternativ. Billig i både försäkring och inköp
Hur billig i försäkring? Ingen märkesförsäkring va?

2ono skrev:
Gamla sporthojar är ofta nedkörda en VFR ägs ofta av folk som är sansade och lättare att hitta välvårdade ex.
Precis. Man vill ha nåt hyfsat fräsht!

Blanco skrev:
Det måste ju vara försvarbart utseéndemässigt oxå....
Nog så viktigt. Tycker både VTRen och VFR800 är snygga, men VTR ser lite råare ut.
 
Aleleo skrev:
Hur billig i försäkring? Ingen märkesförsäkring va?.
Svårt att säga utan att veta vilken zon du bor i och din ålder, men jag betalar 3200,- per år hel/hel hos Bilsport & MC (36 år, utanför storstad)
 
Aleleo skrev:
Hur billig i försäkring? Ingen märkesförsäkring va?
Bäst om du kollar själv, ålder, ort spelar för stor roll, men de låg i klass 5. Jag betalar mindre än dina priser du uppgav, Bilsport & MC, 08, 30+. Här är ett regnr från en handlares site, BFZ417, så kan du kolla själv. Räkna 30-40 lax i inköp, handlaren begär 49 :hihi Garanterar många smile/mile!!!
 
Solkalrt val!
Honda CBR600f :yoparty

Köpte min för 18kkr. Betalar 5,5kkr i försäkring (halv/helår).

Inte den snyggaste eller snabbaste men det är grymt mycket hoj för pengarna!
 
Honda Hornet 600 är el billig o rolig hoj. Kostar 3200kr att försäkra hos IF
(2650kr om du inte bor i storstan).
Är inte så dyra att serva, förutom stora vid 2400mil (hos med 3500-4500kr)
Annars så äter ju dne inte riktigt lika mycket däck som VTR, så där kan du spara
en del pengar. Men denna hoj (iaf den nakna utan halvkåpan) lämpar sig mest till
stadsbus och kortare utvikningar på landsväg. Men som sagt, mycket kul/krona iaf!
 
Aleleo skrev:
Är på G att byta hoj. Suktar efter en VTR1000 eller ev. en VFR800.
Problemet är att jag pluggar och därför har begränsad ekonomi.
VTRen kostar 5820/år att helförsäkra. VFRen kostar 5200 (bägge på IF). Någon som vet vad de kostar att serva?
Vilka andra hojar finns det med ca 100 hästar som är billiga att serva och försäkra (äga)? Kom gärna med förslag!

RF 900 kostar mig 2600 helår halv, och 5000 något helår hel. En standard har 135 hk ostrypt. Jäkligt smidig o lättservad hoj!!
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top