Mest effekt för pengarna?

Busafreak

Sportforever-customnever
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Hayabusa, CBX 1000, REX 98cc -39
Vad ger mest effekt till lägsta kostnad?

En Busa på 175 häst kostar ny ca 130 000:- det blir ca 743 kr per hästkraft. Finns det något annat att köpa "över disk" med ett bättre effekt/prisförhållande?

Hur är det med r exempelvis med aktersnurror eller andra motorer? Men ska det jämföra bör ju motorn sitt i något man kan åka med eller på.

:rolleyes:

Häng på ett turbokit för 50 000 och ta ur den 300hk så blir det 600:- per hk.
Samtidigt så får du en mycket roligare hoj.

Ninja zx12r

182hk och 131 900kr
724kr på hästkraft ;)

Men jag tror du gör bättre klipp på begagnat marknaden :D

Skall man köpa något snabbt och hanterbart så är väl GSXR 1000 och R1 de överlägset bästa.
GSXR 1000 är ju snabbare än Hayabusan till 200.
Båda nämda hojar ger väl ca 250+ hk med turbo, något för den effekttokige. :tummenupp

Det här funkar inte, du måste ha vikten som en faktor åsså, även kallad Blixt-index efter en fd jobbarkompis som körde stenhårt med det, oavsett fordon..

Alltså; pengar*vikt/effekt.. Indexet skall alltså vara så lågt som möjligt. Man kan vikta olika komponenter med faktorer hitådit, men det är för jobbigt tycker jag, Blixt var däremot omåttlig förtjust att på nattskiften bläddra i motorbörsen med miniräknarn i högsta hugg..

/B

Bj.O.rn skrev:
Det här funkar inte, du måste ha vikten som en faktor åsså, även kallad Blixt-index efter en fd jobbarkompis som körde stenhårt med det, oavsett fordon..

Alltså; pengar*vikt/effekt.. Indexet skall alltså vara så lågt som möjligt. Man kan vikta olika komponenter med faktorer hitådit, men det är för jobbigt tycker jag, Blixt var däremot omåttlig förtjust att på nattskiften bläddra i motorbörsen med miniräknarn i högsta hugg..

/B

Mm, nu blev jag lost.. Du vill alltså att den skall väga så mycket som möjligt och ha så lite effekt som möjligt. :confused:

Rättning: missilklassning = pris*(effekt/vikt) :fakta

/Bror duktig :D

DaGaz skrev:
Mm, nu blev jag lost.. Du vill alltså att den skall väga så mycket som möjligt och ha så lite effekt som möjligt. :confused:

Rättning: missilklassning = pris*(effekt/vikt) :fakta

/Bror duktig :D

Eh... Nej, Bj.O.rn har rätt och du har fel :fakta Fast du kanske missade att han skrev att indexet skulle vara så lågt som möjligt :confused:

Gixxer 1100 -94, 40 000:-
Orginal 150 hk ---> 267 kr/hk

Back