Mest bus för minst peng - tipstråd!

har samma hoj som superbee och den är riktigt billig att äga jag är 18 år och betalar 3000 spänn om året i försäkring, hojen köpte jag för 10 lök och den har gått nästa 8k mil nu och låter hur fint som helst gamla hondor är svåra att få död på:tummenupp

ja min jäkel har nog gått en bra bit :)

Det enda jag märker av är att det kan rassla lite om kamkedjan om motorn är varm o man har stängt av (typ för att tanka) så kan de rassla lite de första 100 meterna när man drar igång... har iofs kört på 10-40 delsysntet som kanske inte ger de bästa oljetrycket direkt...

Uppför sig din så också?(jag har ny kamkedjesträckare)

det schysstaste är att den hänger fan på de flesta moderna (upp till 02) 600or riktigt bra (till en 200 blås iaf) då är den iofs drevad men för den inköpskostnaden och försäkringen( dessutom kostar drev nåra 100lappar)! på kurviga vägar och slangning då är det enbart upp till en själv, där jag faktist tycker att min hoj rockar :yoparty
Man poweruiiilar ju inte en gammelcebeärr annat än på 1an men med koppling o lite feeling så är det inga problem att ta upp skiten på 2an o gassa iväg o slänga i 3an :tummenupp

Last edited:
Jag skulle passa mig noga för att köpa en 15 år gammal tvåtaktare. Dom är säkert hysteriskt roliga att köra när det svänger mycket men...

Det är lotteri ändå. Har den stått still i 15 år kan den få stå 15 till...

Men det här är en billig naken allroundhoj. Skulle du sen känna för att trimma den så kostar inte det speciellt mycket heller. Många motordelar från Gamla GSX-R 750 passar :tummenupp

http://www.blocket.se/vi/10997577.htm?ca=17_s

Har alltid gillat dessa. Båda är bra 600 kubiks sporthojar. FZR 600 hamnade ofta i skuggan av CBR 600 i dom flesta tester utav någon anledning. Inte för att den var så mycket sämre på något men en Honda är ju en Honda. Däremot ser ju Yamahan rejsigare ut med sin aluminiumfärgade stålram och öppnare kåpor, kan man tycka :)

http://www.blocket.se/vi/10501749.htm?ca=17_s

http://www.blocket.se/vi/10684702.htm?ca=17_s

Sen finns det ett gäng Kawasaki GPX 600 R och Suzukis motsvarighet GSX 600 F på blocket, dessa lirar inte i samma liga som FZR och CBR, men kan kanske vara något ändå? Mycket MC för liten peng är det iaf...

Nyheter
Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

Back