Messenger + outlook

slippy

med lem
Gick med
2 Feb 2004
Hoj
såld
Hej bullen

Jag har ett problem.
Då jag startar datorn kommer jag inte online på messenger, perfekt. :tummenupp
Men så fort jag startar outlook för att kolla mailen startas också messenger och vips jag är online. Dammit! :huvet

Även trots att jag har i inställingar på outlook avbockat "automatisk inloggning på windows messenger" så loggas jag alltså in. :4skrika

Hur kommer jag undan detta ?

:va

Starta Messenger så du får upp huvudfönstret, gå in på alternativ och ta bort bocken för "starta automatiskt när windows startar".
Inte ordagrant men du förstår kanske vad jag menar när du ser det.

Sen kommer förhoppningsvis inte messenger att starta alls om du inte gör det manuellt.

Jåke skrev:
Starta Messenger så du får upp huvudfönstret, gå in på alternativ och ta bort bocken för "starta automatiskt när windows startar".
Inte ordagrant men du förstår kanske vad jag menar när du ser det.

Sen kommer förhoppningsvis inte messenger att starta alls om du inte gör det manuellt.

Den är avbockad.
Det är inte det som är problemet. Den startas ju inte när jag bara startar datorn. Det är när jag startar outlook den hoppar igång. Även fast jag i outlook har avbockat att den inte ska starta messenger.

Det roliga är att jag kan efter detta inte avsluta messenger. Försöker jag kommer denna bild upp. Och den kommer upp även fast jag har stängt allting!

Bifogat

• wtf.JPG
    wtf.JPG
    21.8 KB · Visningar: 45
Nej, så länge Messenger tror att Outlook är igång kan du inte stänga den.

Har du avinstallerat MSN i Lägg till/Ta bort program - Windowskomponenter ?

Edit: Har du ett alternativ i Outlook som heter ungefär "Använd snabbmeddelanden i Outlook"? Eller var det det du menade i första inlägget?

Last edited:
Det där verkar märkligt :va

Min messenger startar bara om jag kör Outlook Express inte Outlook i Officepaketet.

Jåke skrev:
Nej, så länge Messenger tror att Outlook är igång kan du inte stänga den.

Har du avinstallerat MSN i Lägg till/Ta bort program - Windowskomponenter ?

Edit: Har du ett alternativ i Outlook som heter ungefär "Använd snabbmeddelanden i Outlook"? Eller var det det du menade i första inlägget?

Vet inte om jag vågar avinstallera hela MSN, vad händer då ?

Ja det finns ju en flik för snabb meddelende, men där går det inte att göra något. Det verkar ju som det är helt ihoppsvetsat, outlook + messenger.

Kanske ska börja fundera på att använda något annat program för mail ?
Tror det är bästa lösningen, något som inte har något att göra med messenger, några tips såfall ?

Bifogat

• nehe.JPG
    nehe.JPG
    107.7 KB · Visningar: 29
  • nehe2.JPG
    nehe2.JPG
    70.3 KB · Visningar: 38
OK

Nu laddade jag hem Mozilla webläsare och när jag öppnar länken med den fungerar det...

Tack för all hjälp.

tjockisbulle skrev:
Hahaha fan vad kass jag är

Denna länk funkar inte för mig, alltså jag kommer till en sida men ingenting händer där.

Download Now uppe till höger på den andra länken hittar jag inte....

Download Now fanns uppe till höger där du tydligen har en vit fläck i din IE :lol
Din brandvägg är nog lite väl tight...

Jåke skrev:
Download Now fanns uppe till höger där du tydligen har en vit fläck i din IE :lol
Din brandvägg är nog lite väl tight...

Har man ett tjugotal attacker om dagen gäller det att strypa det mesta. :gnissla

Fan va skönt att man bara kunde importera alla inställningar från outlook till thunderbird. Nu funkar det perfekt!
:Bugar

Back