Mesigt vrid i min R6!

kurre3

Det är visst nån som är tillbaka...=)
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
990 SMT
(Nyköpt, 1200 mil) slip-on bild här

Jag saknar effekttoppen på hojen!

Jämför naturligtvis med min förra och numera stulna, R6 (03) -ut 2005.
Trodde när jag provkörde den att jag inbillade mig eftersom denna låter så in i helvete mer. Kan ju bli en "öronvilla" när det låter som 10.000 varv och man ligger på 7.000. Nämnde det faktiskt, men trodde som sagt att jag inbillade mig. Ska tilläggas att jag inte är så erfaren hojåkare heller...

Hursomhelst så lyfter den inte på 3an vilket min förra gjorde. Kunde heller inte dra iväg fullt med min förra på 2an vilket jag kan med denna.

Sitter ju en liten ljuddämpare på. se bild. Kan denna vara sopig eller nåt?

Vad kostar det att bänka?

tacksam för svar!

Förra var inte drevad då?

Hade förra hojen slipon och PCIII av nått slag?

Nya kanske endast har fått slipon o då brukar man tappa lite i mitten o få lite på topp.

Sen lyfte väl ändå inte din förra hoj sig självmant på 2an?

Swedie skrev:
Förra var inte drevad då?

Hade förra hojen slipon och PCIII av nått slag?

Nya kanske endast har fått slipon o då brukar man tappa lite i mitten o få lite på topp.

Sen lyfte väl ändå inte din förra hoj sig självmant på 2an?
Han säger att den lyfte på 3:an :fakta

:D :hihi :) :D haha

Glömde säga att allt var orginal på min förra! Enligt uppgifter skall de enda ingreppen på min nya vara slip on, miniskylt och miniblinkers...

Är det lönt att testa med org.dämpen?

Det kan vara så att den går för magert. Många inspr. hojar är snålt inställda ffa i mellan registret, så med tanke på kylan och ett slip-on så går den kanske sämre än orginal! Har hojen bara gått några hundra mil så kan det bero på att den inte lossnat helt pga av för mesig inkörning..

p.s

High -pipes brukar ge mindre effektökning jmf traditionella.

Last edited:
kurre3 skrev:

Jag saknar effekttoppen på hojen!

Jämför naturligtvis med min förra och numera stulna, R6 (03) -ut 2005.
Trodde när jag provkörde den att jag inbillade mig eftersom denna låter så in i helvete mer. Kan ju bli en "öronvilla" när det låter som 10.000 varv och man ligger på 7.000. Nämnde det faktiskt, men trodde som sagt att jag inbillade mig. Ska tilläggas att jag inte är så erfaren hojåkare heller...

Hursomhelst så lyfter den inte på 3an vilket min förra gjorde. Kunde heller inte dra iväg fullt med min förra på 2an vilket jag kan med denna.

Vad kostar det att bänka?

tacksam för svar!

Är du säker att dina föra inte va en R1 då :hihi

Har fått ta ett lån från nära familjemedlem, tills pengar från f-bolaget kommer...

Efter era svar känns det istället som att förra hojen var onormal. Ingen i lkpg som vet hur R6or ska gå som vill prova den? Bänka dyrt?

När jag provade kompisens r6-00 dagen efter stölden så upplevde jag att det gick segare jämfört med min. Hans hoj och min nya, gula känns likvärdiga...
Förvirrad! :3freak

Ska ut och skruva dit org.dämpen får vi se...

kurre3 skrev:

Hmm känner förra ägaren och JA den där hojen låter onödigt mycket :D
MEN det är mycket highpipesliponet som gör de :tummenupp

Grattis till en kanonhoj :tummenupp

lyfter på 3an, äh, lägg ägg.
Var det någon toppvässad sak du hade, antagligen är denna hoj standard då och helt normal.
Du kan macka ur en R1 på 2an så mycket du orkar, inte fasen måste du släppa gasen, så jag antar tat du hade en lägre drevad eller hårt trimmad R6 tidigare.

Eventuellt överdriver du en aning och denna hoj är lite felinställd eller oservad.

Last edited:
Tack för idéerna!

Min förra var helt helt helt orginal. Köpte den ny. Hade gått 200 mil när jag tog bort strypningen... Nuvarande har gått 1200 mil.

Kanske inbillar jag mig, skillnaden är inte jättestor och sorry "3an" skulle varit tvåan. Att den förra reste på tvåan kanske berodde på min dåvarande usla teknik, vem vet.. Vad jag minns av min förra så drog den uta helvete redan från 9- 10 tusen varv. Nu får jag vänta till 12..

Ska kolla upp bänkadet i sthlm!

Vad kostar bänkning annars? Tex, på hoj i lkpg..?

En liten bänkning kostar högst 600:- kommer du till Din Mc i rotebro, torsdag den 26/5 så kostar det bara 250 spänn.

Slip-on

Att bara sätta på ett slip-on ger sällan mer effekt. Även insprutningen måste anpassas om det skall ge någon vinst. Ett slip-on kan dessutom flytta effektkurvan. Följden kan bli att eventuella ojämnheter jämnas ut i effektkurvan vilket får cykeln att kännas tamare men faktiskt gå bättre. Första gången jag körde twin kändes allt skittrist, tills jag tittade på hastighetsmätaren. Sedan den dagen kör jag aldrig rad4 igen. Just nu kör jag inget iofs

Känslan är det viktigaste om man kör på skoj.
Viktigare än hastigheten, leve rad4an

Nyheter

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form