Mera skinnställs funderingar!

Evil M

?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
450 Cross
Nu har jag läst igenom en hel del trådar om skinnställ och storlekar och har kommit fram till att jag måste ha en helt unik kropp :) Jag är 180 väger 93kg, har ett spyke rubicon storlek 54. I stortsett alla trådar om storlek på skinnställ så säger alla som är runt 180 att dom har 48-50-52 i storlek och det sitter perfekt. Jag testa ett spyke 52 ställ innan jag köpte 54 stället och jag gav upp rätt fort med 52 stället, mitt 54 kunde ha varit lite mindre men inte mycke.... man kanske vill ha barn någon gång i framtiden bla.... Ska man gå efter vad alla säger här så måste man väl vara minst 2meter och väga 120-130kg för ett 54 ställ :rolleyes:

Nu undrar jag bara om det finns någon som har 54 i nått ställ och hur är din vikt/längd? Vilket märke? Sitter stället bra mm mm.

Går i tankarna att köpa ett helställ i stället för två delat som jag har nu, känns säkrare med helställ. Har inte råd med nytt så det blir ett begagnat i så fall.

Evil M skrev:
Nu undrar jag bara om det finns någon som har 54 i nått ställ och hur är din vikt/längd? Vilket märke? Sitter stället bra mm mm.

Går i tankarna att köpa ett helställ i stället för två delat som jag har nu, känns säkrare med helställ. Har inte råd med nytt så det blir ett begagnat i så fall.

Jag har ett Spyke Black Eagle, tvådelat, i stl 54. Är 1,85 lång o väger väl 75 kg. Det sitter kanske inte så tajt att man kan se vecken på kuken jag hade då inte velat ha ett tajtare. Det sitter lite löst över axlarna men det beror ju mer att jag inte är nån bodybuilder direkt. Över mage o lår sitter det aboslut tillräckligt tajt.

Actionrille skrev:
Jag tycker att det låter som om du e lite tjock! :arsele

Och det var svaret på hans fråga?

Jag har själv storlek 54 i mitt Axo ställ och jag är 181 lång och väger ca 80-82kg har varit och provat 52 men med dom skulle jag inte ha en chans att få plats med ett ryggskydd, dessutom blir dom för korta så det inte går att räta på ryggen.

Jag har 54 i det mesta, skinnställ, abretskläder mm är 180cm och väger lite olika men mellan 85-95kg.

Jag har haft ett Dainese Luce i strl 54 och är 184cm/85 kg. Tyckte det satt betydligt bättre än 52.
Nu har jag ett RST helställ som jag bara har provat lite kort och det sitter kanon i strl 54. De verkar vara av bra kvalité, har inte hunnit vurpa i det ännu, mer info hittar du på http://www.reuterholt.com/rst/
Priserna är klart humana, ca 6495 i affär för det bästa helstället.

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti