Mera motor.

sportarn

Team Gasar tills det rasar!
Gick med
20 Apr 2004
Ort
Granne med September
Hoj
Yamaha R1-00 *såld*
Kollade på mera motor igår på tv4 plus.
Under programmet så sa programledaren vad som skiljde en mc-förare och en förare av en cab och det var ju inga trevliga ord direkt: "två hjul och en hjärna".
Det är verkligen trist att höra sånt och ibland så undrar man om det är ok att säga vad som helst om en typ av människor.
Nån annan som såg programmet?
 
sportarn skrev:
2484644 Kollade på mera motor igår på tv4 plus.
Under programmet så sa programledaren vad som skiljde en mc-förare och en förare av en cab och det var ju inga trevliga ord direkt: "två hjul och en hjärna".
Det är verkligen trist att höra sånt och ibland så undrar man om det är ok att säga vad som helst om en typ av människor.
Nån annan som såg programmet?

Det säger en del om DOM som människor, jag alltid tyckt att det programmet leds av ett gäng pajaser.
Så ta inte åt dig för mycket.

Bojkotta !
 
sportarn skrev:
2484644 Kollade på mera motor igår på tv4 plus.
Under programmet så sa programledaren vad som skiljde en mc-förare och en förare av en cab och det var ju inga trevliga ord direkt: "två hjul och en hjärna".
Det är verkligen trist att höra sånt och ibland så undrar man om det är ok att säga vad som helst om en typ av människor.
Nån annan som såg programmet?
Han kanske menade att cab förare har två hjul och en hjärna mindre än en mc förare:rolleyes:
 
Micke_Nilsson skrev:
2484657 Det säger en del om DOM som människor, jag alltid tyckt att det programmet leds av ett gäng pajaser.
Så ta inte åt dig för mycket.

Bojkotta !
Vadå, du kör ju en Camaro cab! Du ska vara glad! :rolleyes:
 
Tja, det var väl en bra sarkasm med tanke på vad man ser presteras på två hjul ibland.
 
Vi har ju iaf hjärna nog att kunna balansera ett fordon på två hjul, dem behöver ju stödhjul verkar det som hehehe :tungan
 
Micke_Nilsson skrev:

/\
Under programmet så sa programledaren vad som skiljde en mc-förare och en förare av en cab och det var ju inga trevliga ord direkt: "två hjul och en hjärna".
/\

Du ska vara glad du har en hjärna, för att du kör en cab.
 
Varför inte maila tittarombudsmannen och be att få en förklaring??
Brukar jag göra när någon reporter eller dylik fäller kommentarer som jag anser
vara nedsättande eller felaktiga... Ruskigt trevlig är han iaf!
 
sportarn skrev:
2484644 Kollade på mera motor igår på tv4 plus.
Under programmet så sa programledaren vad som skiljde en mc-förare och en förare av en cab och det var ju inga trevliga ord direkt: "två hjul och en hjärna".
Det är verkligen trist att höra sånt och ibland så undrar man om det är ok att säga vad som helst om en typ av människor.
Nån annan som såg programmet?

Det var Janne "Flash" Nilsson som sa det först i en intervju efter STCC förra året tror jag och syftade på Veidec Trophy-förarna. Å andra sidan har de ju en av de största MC-fantasterna i sitt program "Budda" som i ett avsnitt provkörde Kawasakis GP-hoj. Tycker det är ett bra program generellt sätt och lite humor får man tåla...

Det är ju sant, två hjul saknar vi jämfört med cabben och fan vet om man inte saknar hjärna också, vad man än gör på hojen kan man dö, även om man kör helt lagligt så helt fel har de ju faktiskt inte.
 
sportarn skrev:
2484644 Kollade på mera motor igår på tv4 plus.
Under programmet så sa programledaren vad som skiljde en mc-förare och en förare av en cab och det var ju inga trevliga ord direkt: "två hjul och en hjärna".
Det är verkligen trist att höra sånt och ibland så undrar man om det är ok att säga vad som helst om en typ av människor.
Nån annan som såg programmet?

En ganska så normal reaktion som många människor visar på.
En av orsakerna är ofta att de har blivit ifrånkörda så många gånger av motorcyklar så dom inte vet hur problemet skall hanteras.

Några försvarsmekanismer blir då att tycka illa om motorcyklar och dess förare.

Tänk dig en kille som tycker han är skitcool för att han precis köpt en BMW M6 och sitter och kör runt med sin flickvän som tycker att bilen är skitcool.

Helt plötsligt så dyker det upp en hoj som kanske kostar 1/10 av bilpriset och totalförnedrar bilen och dess förare, inte konstigt om den bilföraren hatar allt som har med motorcyklar att göra :D
 
Last edited:
Micke_Nilsson skrev:
2484657 Det säger en del om DOM som människor, jag alltid tyckt att det programmet leds av ett gäng pajaser.
Så ta inte åt dig för mycket.

Bojkotta !

Precis de är ett gäng pajasar. Kommer ihåg när de försökte sig på att jämföra nya porsche carreran med jaguar x-type och la kommentarer i klassen "baksätet är betydligt bättre i jaguaren än i carreran".:rolleyes:
 
amen pajaser ni e... ta de med en klack spark... ja tyckte de va ett skoj skämt iaf... man får fan skämta om allt i min värld iaf haha:tungan
 
Pajasar är en underdrift.
I ett annat program kommenterade dom en bil med att den hade "maskulina hjulhus":va
 
Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top