Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Därför att 1GB är exakt 1024 MB.zilver skrev:Jag petade in lite mera minne i burken idag. 2 *512. Men varför står det att jag har 1gb minne och inte 1024??
morlock skrev:Därför att 1GB är exakt 1024 MB.
Vad snackar du om? Giga & Mega e ju prefixer i 10^x...medic skrev:Vad snackar du om? Giga & Mega e ju prefixer i 10^x...
medic skrev:Vad snackar du om? Giga & Mega e ju prefixer i 10^x...
I regel sätter moderkortet gränsen för hur mycket fysiskt minne som är möjligt att addressera, och är således optimerat för den mängden. det fysiska minnet kommer förmodligen alltid att vara snabbare än det virtuella, även om det skulle vara lite långsammare att adressera väldigt stora mängder.Pegasus skrev:Passar på att kapa tråden lite...
Finns det någon övre gräns när internt minne blir mindre och mindre effektivt? exvis 2Gb internminne är det väldigt bra eller kostar det mer än det smakar?
Mvh
Peter
Det går 4 bitar på en nibble, 2 nibble på en byte, 1024 byte på en kilobyte. Således går det 8192 bitar på en kilobyte, 8388608 bitar på en Megabyte.MikkE skrev:MegaBit då? hur många MegaByte är det?
morlock skrev:I regel sätter moderkortet gränsen för hur mycket fysiskt minne som är möjligt att addressera, och är således optimerat för den mängden. det fysiska minnet kommer förmodligen alltid att vara snabbare än det virtuella, även om det skulle vara lite långsammare att adressera väldigt stora mängder.
På en persondator idag har jag väldigt svårt att se nyttan av mer än 1GB minne.
....Pegasus skrev:Det är nämligen dags att bestämma sig om ett hemdator paket...
ett litet utdrag
"MODELL Dell | Dimension™ 8400
PROCESSOR Intel® Pentium® 4 med HT Teknologi 660 [3.6 GHz, 2MB Cache,EM64T 800MHz FSB]
CHIPSET Intel® 925X
BILDSKÄRM Tillval
RAM-MINNE 2048 MB DDR2, [533MHz, 2x1024MB]
HÅRDDISK 320 GB SATA Raid 0 [2 x 160 GB 7 200 rpm med 8 MB DataBurst - ® cache]
GRAFIKKORT 256MB ATI Radeon™ X850XT Platinum Edition med DVI/ VGA/TV-Out,PCI xpress™X16
LJUDKORT Creative Labs Sound Blaster® Audigy 2 (Dell) ZS 7.1 ™ med IEEE1394*
Detta är rena rama grekiskan nu för tiden, det fanns en tid man kunde hänga med. Frågan är om det är overkill att hoppa på detta paket...
Jag har beslutsvånda....
Mvh
Peter
Vad är det som är svårförstått. Sålla bort alla idiotiska förkortningar så kanske du får en överblick över vad det är. I regel om man inte håller på att överklocka och är ute efter ett par extra poäng i något benchmarkprogram så räcker det med de mest grundläggande termerna. GHZ, GB och MB.Pegasus skrev:Detta är rena rama grekiskan nu för tiden, det fanns en tid man kunde hänga med. Frågan är om det är overkill att hoppa på detta paket...
Jag har beslutsvånda....
Mvh
Peter

Pegasus skrev:Det är nämligen dags att bestämma sig om ett hemdator paket...
ett litet utdrag
"MODELL Dell | Dimension™ 8400
PROCESSOR Intel® Pentium® 4 med HT Teknologi 660 [3.6 GHz, 2MB Cache,EM64T 800MHz FSB]
CHIPSET Intel® 925X
BILDSKÄRM Tillval
RAM-MINNE 2048 MB DDR2, [533MHz, 2x1024MB]
HÅRDDISK 320 GB SATA Raid 0 [2 x 160 GB 7 200 rpm med 8 MB DataBurst - ® cache]
GRAFIKKORT 256MB ATI Radeon™ X850XT Platinum Edition med DVI/ VGA/TV-Out,PCI xpress™X16
LJUDKORT Creative Labs Sound Blaster® Audigy 2 (Dell) ZS 7.1 ™ med IEEE1394*
"
Detta är rena rama grekiskan nu för tiden, det fanns en tid man kunde hänga med. Frågan är om det är overkill att hoppa på detta paket...
Jag har beslutsvånda....
Mvh
Peter
Victor skrev:Det där en vass burk tror jag.
Men den kostar väl en del antar jag, har du råd att lägga till en fäät skärm utan att komma upp i den dära 830:- i månaden?
|
|
Tiotusentals körde Mälaren Runt
Lördagen den 15 augusti gen... |
|
|
Mälaren Runt fyller 40 år
Nu på lördagen den 15 augus... |
|
|
Steve Holcombe klar för GGN!
Pressmeddelande 2026-08-10 ... |