mera liv i Duke

Rammstein skrev:
En hålsåg "givetvis för metall :)" funkar perfa! Bara att borra bakifrån, kan behöva värmas först..... min vänster dämp gick att borra utan värme men inte den högra. Ta sedan fram finjusteringsverktyget vinkelslipen :D och kapa bort fästet som håller i röret inne i dämpen.
Lycka till!! ......det kan du behöva :rolleyes:

Med bakifrån menar du från mynningen? Materialet verkar ju stenhårt när jag provborrade igår. Samt att det är svårt att borra rakt :öl

WestW skrev:
Med bakifrån menar du från mynningen? Materialet verkar ju stenhårt när jag provborrade igår. Samt att det är svårt att borra rakt :öl

Ja, från myningen. På min var det bara hårt på ena dämpen, men det gick när vi värmde med svets först och sedan fick man hänga på borrmaskinen....tänk också på att det är låga varv som gäller på borrmaskinen, annars "eldar" du bara upp hålsågen :fakta

Jag förutsätter att du har plockat bort bakstycket från dämpen :)
Sätt upp skiten i skruvstycke och ställ dig på bänken och HÄNG på borrmaskinen det funkade för oss :öl

Mr J skrev:
Jag har hört att 03:orna är rätt så optimerade. Dvs att den inte hjälper så mycket med slipon mm.

Är det någon som verkligen vet hur det ligger till? Jag har en Duke -03:a och tänkte fixa lite i samband med 100 milars servicen på måndag...

//J

Avgassystemet ger ingenting på 02 orna heller...
Jag började med att bestycka och öppna luftburken, då blebv det skillnad... men det blev varken bättre eller sämre affaktmässigt med rensade dämpare!

Ragnar på Lelles mc, berättade att original systemen "orensade" ger mest effekt, så länge man bara bestyckar och öppnar upp luftburken..

Rammstein skrev:
Avgassystemet ger ingenting på 02 orna heller...
Jag började med att bestycka och öppna luftburken, då blebv det skillnad... men det blev varken bättre eller sämre affaktmässigt med rensade dämpare!

Ragnar på Lelles mc, berättade att original systemen "orensade" ger mest effekt, så länge man bara bestyckar och öppnar upp luftburken..

Tack... pratade själv med Ragnar igår när jag var där. Nöjde mig med att bestycka om och öppna luftburken.

//J

Munstycke

Hur mycket går ni upp i munstycke och nålhöjd osv efter att endast ha kastat locket till luftburken? Testade igår utan att bestycka om och den gick inte ALLS. :)
Är väl självklart individuellt, men ungefär?

Re: Munstycke

Hallen skrev:
Hur mycket går ni upp i munstycke och nålhöjd osv efter att endast ha kastat locket till luftburken? Testade igår utan att bestycka om och den gick inte ALLS. :)

:rodnar Kan inte jag svara på tyvärr. Jag satt och solade mig medans Ragnar jobbade så jag har ingen aning.

Ring och fråga! :tummenupp

Re: Munstycke

Hallen skrev:

Testa med 165-170 mj och höj nålen till max så ska den gå bra.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph