mera liv i Duke

Ska försöka låna en kamera i helgen så ska ja lägga upp bilder.
Varför sätter du i nya slutrör i dämparna?
Varför förstöra org när man kan ha dom kvar? De e väl alltid bra å ha org-delar kvar sitt rätta skick eller?
 
zäta skrev:
Ska försöka låna en kamera i helgen så ska ja lägga upp bilder. Varför förstöra org när man kan ha dom kvar? De e väl alltid bra å ha org-delar kvar sitt rätta skick eller?

Jag har kvar insatsen. Det är bara att svetsa tillbaka dom om det behövs. Troligenvis gör jag aldrig det. :rock
 
Så här ser det ut bultat ( givetvis ska det vara gröneloxerade alu/titan insex ) och med hela insatsen bortagen , låter helt lagomt men tror inte det går att besikta
 

Bifogat

  • untitled-2.jpgdd.jpg
    untitled-2.jpgdd.jpg
    68.3 KB · Visningar: 328
Jag skulle vilja ha hela originalinsatsen kvar som den är.
Enkelt att skruva dit om man ska åka på bana med 100db krav.

Bästa vore väl att göra ett eget slutrör på någotvis som Zäta Släng upp några bilder så ska det bli bygga av sen :)

Svetsa muttrar på insidan verkar smidigast så det enkelt går att skifta mellan original och "värsting" ljudet.
 
Mitt råd är att stanna vid att slänga bort luftburkslocket, byta huvudmunstycke+ ta upp originaldämparna i bak. Och byta framdrev till 16t
Vill du sen ha mer kräm är det dags att byta hoj....

Jag hade kam+kolv+helsystem+annan fugge på min duke.... men det är inte värt pengarna...
 
Köp Akra istället för att modda org-piporna. Dom ser
ändå ut som skit :zpy

Kolfiber rockar :tummenupp

/Gurra
 
Last edited:
Gurra skrev:
Köp Akra istället för att modda org-piporna. Dom ser
ändå ut som skit :zpy

Kolfiber rockar :tummenupp

/Gurra

Det är mycket som ser ut som skit här i världen men har man inte pengar kan man inte byta ut allt som man vill.

Det är därför man bonn meckar som jag :D

Hade jag pengar så skulle jag inte åka min Duke längre ;)
 
WestW skrev:
Kom igen nu grabbar.
Vill se bilder på era massakers av originaldämpare,
så man vet vad som blir bäst på min pärla.

Håller med..

Kollade lite på min igår så nu fattar jag vad det är som skall bort men inte hur man får bort det så smärt fritt som möjligt.
 
Moddade burkar låter bara burkigt och omanligt, sätt dit sparrisburkar istället........ låter lika burkigt.
 
Tom Byron skrev:
Moddade burkar låter bara burkigt och omanligt, sätt dit sparrisburkar istället........ låter lika burkigt.

Håller faktiskt med! FP-piporna är det manligaste man kan ha - det motsvarar minst en rya-matta på bröstet och man blir automatiskt ballast i stan (samt får glada och lyckliga grannar som njuter av välljudet) :tummenupp
 
uppsi

Har inte råd med några värsting grejer så jag vill veta mer vad man kan göra med original piporna.

Har tänkt lägga i lite dämpull för att få mindre burkigt ljud, verkar det vettigt?
 
Måste bara tacka för hjälpen, jag monterade sebrings slipon ,bytte munstycke till 170 , kastade locket till luftburken och höjde nålen ett snäpp. det blev en ny maskin.
:tummenupp
 
odysse skrev:
Så här ser det ut bultat ( givetvis ska det vara gröneloxerade alu/titan insex ) och med hela insatsen bortagen , låter helt lagomt men tror inte det går att besikta

Tog du skärbrännare för att få bort lilla röret?

Hur gör man för att undvika skärbrännare?
Materialet verkar ju stenhårt :(
 
Last edited:
jag borrade och bröt till en början men blev less och skar bort allt med skärbrännare ! , du ser på den lite ojämna kanten på bilden , men det går säkert med borr och tigersåg ochså , säkert fler som har tips här ....
 
odysse skrev:
jag borrade och bröt till en början men blev less och skar bort allt med skärbrännare ! , du ser på den lite ojämna kanten på bilden , men det går säkert med borr och tigersåg ochså , säkert fler som har tips här ....

Det är var jag är nu. Provade att borra men det verkar ju vara stenhårt. Blir nog skärbrännare om den inte ger med sig snart :cool:

Du kapade bara bort det lilla äckliga röret och staget som håller kvar röret? Hur tycker du det låter?

Du skrev att det verkar låta för mkt. Klarar man 100 db vid förbikörning på en bana tro?
 
Last edited:
WestW skrev:
Det är var jag är nu. Provade att borra men det verkar ju vara stenhårt. Blir nog skärbrännare om den inte ger med sig snart :cool:

Du kapade bara bort det lilla äckliga röret och staget som håller kvar röret? Hur tycker du det låter?

Du skrev att det verkar låta för mkt. Klarar man 100 db vid förbikörning på en bana tro?

En hålsåg "givetvis för metall :)" funkar perfa! Bara att borra bakifrån, kan behöva värmas först..... min vänster dämp gick att borra utan värme men inte den högra. Ta sedan fram finjusteringsverktyget vinkelslipen :D och kapa bort fästet som håller i röret inne i dämpen.
Lycka till!! ......det kan du behöva :rolleyes:
 
Jag har hört att 03:orna är rätt så optimerade. Dvs att den inte hjälper så mycket med slipon mm.

Är det någon som verkligen vet hur det ligger till? Jag har en Duke -03:a och tänkte fixa lite i samband med 100 milars servicen på måndag...

//J
 
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Back
Top