Mera knäpucksfrågor....

Axxexs skrev:
Gjorde egna knäpuckar ett tag i trä. Enligt mitt tycke så är det dom bästa puckarna jag kört på både i känsla och slitage. Sen kostade dom inte mycket att tillverka. Använde utslitna Dainesepuckar där jag tog kardborremattan och limmade/häftade fast träet. Vill man ha olika känsla eller grepp i dom är det bara att välja vilket träslag man vill ha.. :)
Jag läste ett test av knäpuckar i tidningen Performance Bikes för några år sedan. Bland annat testade de två olika puckar i trä. Deras kommentar var framför allt att det luktade gott/bränt om dem.

:tummenupp

GSXR1100R skrev:
Man kan även ta ett gammalt slicks och skära ut en oval, detta är suveränt i hornålarna då man får mera gummi att luta med, man kastar omkull i apeax och sätter i gummipucken hårt, studier i Würstbürg har påvisat 13% linjär ökning av kurvtagningen.
I hornålarna?!? :va
Hur ofta är det horor ute på banan då så att man får någon nytta av mera gummi?!? :D :D :D

Det greppar väl inte så farligt...man får också en lätt modifierad höft på köpet :kryckor

GSXR1100R skrev:
Man kan även ta ett gammalt slicks och skära ut en oval, detta är suveränt i hornålarna då man får mera gummi att luta med, man kastar omkull i apeax och sätter i gummipucken hårt, studier i Würstbürg har påvisat 13% linjär ökning av kurvtagningen.

Någon som testat Bikeshops ProBiker-puckar?
De är ju billiga 215:-/paret, så det vore ju bra om de va bra. :va

*/ ?>
Back