Mera hk

DonDragon

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2003
Hoj
ZX-6R 01
Hellopp!

Hur många hk får jag om jag dynajettar+K&N filter på min hoj...Kör med originalblås just nu.E det lönt o fixa det eller så ska jag nöja mig me originaleffekten? :)

Beroende på hur ditt exemplar är ihopsatt från fabriken så mellan 0-3 hk gissar jag. Med slip-on ett par hästar till.

copy från ett annat inlägg:
"När det gäller luftfilter skulle jag aldrig, upprepar aldrig, montera något som släpper igenom mer partiklar på en gatmaskin. Får man ut 3hk mer i toppeffekt är det ointressant i gämförelse med sandblästringen av motorn invändigt."

DonDragon skrev:
Hellopp!

Hur många hk får jag om jag dynajettar+K&N filter på min hoj...Kör med originalblås just nu.E det lönt o fixa det eller så ska jag nöja mig me originaleffekten? :)

kn+dynojet+slipon gav 7hk på min r6a

FZ1 skrev:
copy från ett annat inlägg:
"När det gäller luftfilter skulle jag aldrig, upprepar aldrig, montera något som släpper igenom mer partiklar på en gatmaskin. Får man ut 3hk mer i toppeffekt är det ointressant i gämförelse med sandblästringen av motorn invändigt."

Det inlägget har jag missat...
Men, är inte problemet att man lätt glömmer att sprayafiltret och göra rent det då och då? (oftare än man byter orginalfiltret)

haha, jag vet hur man inte ska sköta ett luftfilter...

En "kompis" till mig spraymålade sitt koniska luftfilter för han tyckte det var snyggare. Ingen bra idé, testa inte :rolleyes:

Nyheter
Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna