Mer vibrationer med polini 160 cc?

  • Thread starter Thread starter H4
  • Start date Start date

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
Det är ju så här att jag har klagat om vibrationer innan som kanske några minns.

Jag hade chansen att lyssna på en Cagiva Mito och den vibrerade också, fast inte som min. Min vibrerade en aning mer.

Kan det vara polini kitet?
 
Vi uteslutar dessa faktorer och säger att allt är balanserat.

Är det fortfarande mer vibrationer med 160 cc?
 
H4 skrev:
Vi uteslutar dessa faktorer och säger att allt är balanserat.

Är det fortfarande mer vibrationer med 160 cc?



Kan inte tänka mig att det är en sån skillnad mellan 125cc och 160cc cylinder vad gäller vibrationer!

Men vad fan vet jag :tungan
 
H4 skrev:
Vi uteslutar dessa faktorer och säger att allt är balanserat.

Är det fortfarande mer vibrationer med 160 cc?


Nej, varför skulle det vara det?

Tror du det är mer vibrationer i en 250 eller? Det är nästan mindre.
 
DJM skrev:
Nej, varför skulle det vara det?

Tror du det är mer vibrationer i en 250 eller? Det är nästan mindre.
Ja, och en tusenkubikare är vibrationsfri :tummenupp

:D (vet att det är av andra anledningar...)


Motorer i 125cc har väll balansaxel...? Har man inte kvar orginalbalansaxlen när man byter till 160cc? ISF kan det väll vibrera mer, iom att balansaxlen är avsedd för 125cc....Men vad vet jag, är inte specielt insatt i ämmnet.... Tyvärr...
 
Last edited:
Itacha75 skrev:
Låt killen skryta.

?

Menar du allvar?

Fan va du borde bli bannad... skriver om moppefuckos här och där och så skriver du någonting sådant här, man undrar vad du är för en typ?
 
Last edited:
H4 skrev:
Det är ju så här att jag har klagat om vibrationer innan som kanske några minns.

Jag hade chansen att lyssna på en Cagiva Mito och den vibrerade också, fast inte som min. Min vibrerade en aning mer.

Kan det vara polini kitet?


En 160cc kolv borde ju väga mer så har du samma balansaxel som du hade när du åkte 125 så borde det vibrera mer pga det.

balansaxeln är vägd för 125, byter du till 160 stämmer inte motvikten i den riktigt vilket ger vibbar.
 
Fluxir skrev:
En 160cc kolv borde ju väga mer så har du samma balansaxel som du hade när du åkte 125 så borde det vibrera mer pga det.

balansaxeln är vägd för 125, byter du till 160 stämmer inte motvikten i den riktigt vilket ger vibbar.

Tack för det.

Kan detta medföra några problem i framtiden?
 
Last edited:
H4 skrev:
Tack för det.

Kan detta medföra några problem i framtiden?


aaaaaa, hela ramen skakar sönder, sen går garageporten sönder. Asså jag lovar.


Men, det är så liten skillnad på vikten så lite mer kanske det vibrerar. Men jag tror inte det känns direkt mycket. Om det känns mycket så är det nåt fel. Tror du inte tillverkarna har tänkt på att den kanske väger lite mer så att dom gör så den väger lika mycket? Du är inte den första som har satt på större cylinder..

Annars kan väl lager och sånt vibrera sönder. Men som jag sa ovan så går allt sönder efter 2mil. Akta dina njurar dom kan få ben.
 
NSR_Martin skrev:
Min teori tagen helt ur luften stämde tydligen :va Ska jag gå o köpa en lott?? :hihi


nej köp ingen lott. Man vinner ändå inget, har också försökt.
 
DJM skrev:
nej köp ingen lott. Man vinner ändå inget, har också försökt.
Fan...Får väll jobba istället... :gnissla

Jag upplever inte att min hoj vibrerar nått märkvärdigt, men när jag skussade min kompis på motorvägen så sa han att det vibrerade nått jävulskt, hehe.... NSRen borde va bra o skussa tjejer på då ;)
 
H4 skrev:
Vi uteslutar dessa faktorer och säger att allt är balanserat.

Är det fortfarande mer vibrationer med 160 cc?
Va är det för fråga? Om allt är balanserat, vibrerar det då?
Tänk nu, vad tror du det är som skapar vibrationer? Jo, någonting som är mindre bra balanserat.
Men man märker ju om det är 160cc elelr 125cc, en 160cc väger ju inte så mycket mer så att någoting riskerar att gå sönder men jag tror du märker det ganska lätt.
 
Hela hojen vibrerar, det kan man se på däcket och kåporna... sedan när man sitter på den och gasar lite då känns det mycket...

Men över 4000 varv går vibrationerna bort.

Så något fel är det. Men vi får hoppas att det är balansaxeln.
 
H4 skrev:
Hela hojen vibrerar, det kan man se på däcket och kåporna... sedan när man sitter på den och gasar lite då känns det mycket...

Men över 4000 varv går vibrationerna bort.

Så något fel är det. Men vi får hoppas att det är balansaxeln.


det är inget fel, men då du har trimmat så slits lager å sånt mer. så tänk på att kontrolera sånt när du kört en bit, du ska nog kolla det var 500ade mil eller nåt... blir onödiga utlägg om dom skär.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top