Mer spunk i spisen....hur?

BlackArmy

Member
Gick med
13 Jun 2003
Hoj
Suka gsx750f...numera repig vänstersida...
Jag undrar om det finns någon där ute som vet hur man kan få lite mer pulver i spisen på en gsx 750F....är detta möjligt och värt pengarna? Är skillnaden bara marginell så får det vara....vill bara kunna slanga ju :rolleyes:

BlackArmy skrev:
Jag undrar om det finns någon där ute som vet hur man kan få lite mer pulver i spisen på en gsx 750F....är detta möjligt och värt pengarna? Är skillnaden bara marginell så får det vara....vill bara kunna slanga ju :rolleyes:

Är det bara frågan om att slanga så är väl drevning det billigaste
och även bäst :)

Näe det är inte bara för att slanga men det skulle vara skoj och prova det oxå.Hur mycket "tjänar" man på och slänga på ett Yoshimura system ock K&N filter och sånt tjafs?Kanske inte gör så mycket mer än att fixa til ljudet till det bättre :D

Ska du ha mer än 10 % mer effekt så räcker inte luftburk/avgasbyte utan du måste in i motorn. Om jag kommer ihåg rätt så har din hoj relativt lågt max.vrid så det kanske finns en del att göra inuti. Men mer än 20 % ökning är nog inte möjligt utan stora kostnader. Möjligen om det finns vassare kammar o annat godis från andra Suz som passar direkt.
/u

ulf_lundin skrev:
Ska du ha mer än 10 % mer effekt så räcker inte luftburk/avgasbyte utan du måste in i motorn. Om jag kommer ihåg rätt så har din hoj relativt lågt max.vrid så det kanske finns en del att göra inuti. Men mer än 20 % ökning är nog inte möjligt utan stora kostnader. Möjligen om det finns vassare kammar o annat godis från andra Suz som passar direkt.
/u

Vet du vart man kan hitta sådant "godis" på nätet?

Nej, tyvärr. Tänkte mest på om luftkylda 750 R grejor passar.
Nån annan som vet bättre o mer ?
/u

ulf_lundin skrev:
Nej, tyvärr. Tänkte mest på om luftkylda 750 R grejor passar.
Nån annan som vet bättre o mer ?
/u

Jag vet att kammarna passar rakt av. Om jag inte missminner mig så är det exact samma motor fast med andra kammar, annan portning och annan utväxling på växellådan. Så troligtvis går det att bara slänga på en R-topp för att få lite extra kusar.

EBS skrev:
Jag vet att kammarna passar rakt av. Om jag inte missminner mig så är det exact samma motor fast med andra kammar, annan portning och annan utväxling på växellådan. Så troligtvis går det att bara slänga på en R-topp för att få lite extra kusar.

Kan det vara så trevligt att det funkar och byta topp,i så fall ere :tummenupp Får ta och höra med nån verkstad så man kan :squid på banan också :cool:

BlackArmy skrev:
Kan det vara så trevligt att det funkar och byta topp,i så fall ere :tummenupp Får ta och höra med nån verkstad så man kan :squid på banan också :cool:

Om du ska köra seriöst på bana bör du byta fjädringen och bromsarna också. Vet att man ganska så kvickt kör på framgaffelns max bara på krokig väg.

Last edited:
Gsx f är lite mer åt touringhållet m chassie o fjädring efter det. Blir nog billigare o bättre köpa en sporthoj om du ska köra bana på allvar sas. 'Hur mycket man än putsar en gris så är det alltid en gris'.
/u

Jag ska ju inte börja köra bana med den har hojen i.s.f bara för att lära mig hur hojen reagerar i lite mer säkrare former än att testa ute i trafik.Sedan att man inte kan få tillräckligt med pulver för att slanga så är det inte hela världen,jag är nöjd som det är nu.Fast det gör ju inget om man "har lite till" :rolleyes:

Yoshi-system eller liknande är bara till för att bilister ska veta i tid att jag finns i närheten...och för ljudet låter såååååååå skönt i mina öron :cool:

BlackArmy skrev:
Jag ska ju inte börja köra bana med den har hojen i.s.f bara för att lära mig hur hojen reagerar i lite mer säkrare former än att testa ute i trafik.Sedan att man inte kan få tillräckligt med pulver för att slanga så är det inte hela världen,jag är nöjd som det är nu.Fast det gör ju inget om man "har lite till" :rolleyes:

Yoshi-system eller liknande är bara till för att bilister ska veta i tid att jag finns i närheten...och för ljudet låter såååååååå skönt i mina öron :cool:

Gör så att du byter till V&H-helsystem på hojen, R-kammar och ett par RS36or (förgasare). Då borde du plocka ut runt 115 - 120 häst på veven och få ett mycket bättre klipp i motorn. Skulle gissa att du skulle kunna skramla rätt på dom här delarna för runt 10000:-.

baronen skrev:
Bättre o köpa en annan cykel om du vill ha lite mer pulver i spisen

Har inte råd med det,är ju sugen på en VTR.......försäkringen är ju som Sveriges BNP för mig.....bara haft kortet i 3 år ....DYYYRT :eek:

Nyheter
Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Back