Jag undrar om det finns någon där ute som vet hur man kan få lite mer pulver i spisen på en gsx 750F....är detta möjligt och värt pengarna? Är skillnaden bara marginell så får det vara....vill bara kunna slanga ju 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
BlackArmy skrev:Jag undrar om det finns någon där ute som vet hur man kan få lite mer pulver i spisen på en gsx 750F....är detta möjligt och värt pengarna? Är skillnaden bara marginell så får det vara....vill bara kunna slanga ju![]()
ulf_lundin skrev:Ska du ha mer än 10 % mer effekt så räcker inte luftburk/avgasbyte utan du måste in i motorn. Om jag kommer ihåg rätt så har din hoj relativt lågt max.vrid så det kanske finns en del att göra inuti. Men mer än 20 % ökning är nog inte möjligt utan stora kostnader. Möjligen om det finns vassare kammar o annat godis från andra Suz som passar direkt.
/u
ulf_lundin skrev:Nej, tyvärr. Tänkte mest på om luftkylda 750 R grejor passar.
Nån annan som vet bättre o mer ?
/u
EBS skrev:Jag vet att kammarna passar rakt av. Om jag inte missminner mig så är det exact samma motor fast med andra kammar, annan portning och annan utväxling på växellådan. Så troligtvis går det att bara slänga på en R-topp för att få lite extra kusar.
BlackArmy skrev:Kan det vara så trevligt att det funkar och byta topp,i så fall ereFår ta och höra med nån verkstad så man kan
på banan också
![]()
BlackArmy skrev:Jag ska ju inte börja köra bana med den har hojen i.s.f bara för att lära mig hur hojen reagerar i lite mer säkrare former än att testa ute i trafik.Sedan att man inte kan få tillräckligt med pulver för att slanga så är det inte hela världen,jag är nöjd som det är nu.Fast det gör ju inget om man "har lite till"![]()
Yoshi-system eller liknande är bara till för att bilister ska veta i tid att jag finns i närheten...och för ljudet låter såååååååå skönt i mina öron![]()
baronen skrev:Bättre o köpa en annan cykel om du vill ha lite mer pulver i spisen
BlackArmy skrev:Vet du vart man kan hitta sådant "godis" på nätet?
Bear skrev:
![]() |
Custom Bike Show 2025
Den 7 juni var det åter dag... |
![]() |
Forged följer tre baggerbyggen
Tre amerikanska hojbyggare ... |
Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar
Statistik från försäkringsb... |
|
Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar
Trendbrott: Statistik från ... |
|
![]() |
BMW Motorrad Concept RR
Under den prestigefyllda ut... |
![]() |
Snart dags för Custom Bike Show
Förra året firades den 50:e... |
![]() |
KTM säkrar investerare och gasar vidare
KTM har meddelat en viktig ... |
![]() |
Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”
Genom att bygga vidare på f... |
![]() |
Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu är det bara en månad til... |
![]() |
En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu börjar det dra ihop sig ... |