Mer pulver till V-max?

Status
Ej öppen för fler svar.
V-Gurra skrev:
Det handlar om att kunna hantera det man har mellan benen, grabben.
Trodde att du om någon skulle fatta det som skriver "Många hojar men ingen talang" i din profil! :kocko
Skönt att folk fortfarande har humor :rofl
 
Il Mostro skrev:
Ser att du också söker magnesiumfälgar, du & amullo kanske kan samordna ett gruppköp? Jag kan också tänka mig ett par såna. Mest för posörvärdet!

/ Johan

Kan vara en bra idé (för att komma från en DucatiStockholmskille. Men inte behöver du såna :confused: du har ju redan en SuperLätt!

/VG
 
V-Gurra skrev:
Det handlar om att kunna hantera det man har mellan benen, grabben.
Trodde att du om någon skulle fatta det som skriver "Många hojar men ingen talang" i din profil! :kocko

->Trango
Jag har sagt det förr, och säger det igen, så snart borde du också fatta (även fast du inte verkar ha nån hiss alls). :huvet
Det är ingen idé att försöka förklara för dem som inte förstår.

-> Amullo
Känns som att jag har försökt förklara för dig tidigare?
- Även om Vmaxen redan är en grym hoj så finns det ju alltid smågrejer som "måste" fixas. Du uppger ju i tid och otid att din "perfekta" banhoj är "moddad" också.

Jorå, Busan ska få sig en överhalning senare i vinter, men först ska jag få hem den från tyskland.

//VG


Det är bara att lääga ner det där med modifiering av Vmax.

Samtliga Vmaxar kommer att förbjudas att äga, inneha, köras eller på annat sätt vara i närjeten av människor. Undersökningar har nämligen visat sig att mänsklig kontakt med en Vmax gör att den mänskliga varelsen utvecklar abnorm aggresivitet.

Tydligen ska oxå Vmaxen påverkas negativt av mänsklig kontakt. Bland annat noteras det att den från början så klumpiga och lite slöa Vmaxen vid kontakt med människan blir ännu slöare då människan ofta har den olaten att den sätter sig på Vmaxens rygg, vilket klart påverkar Vmaxens förmåga ett raskt röra sig framåt.
Sammanfattningsvis har undersökningarna visat att den enda positiva effekten av kontakt mellan Vmax och människa är att Vmaxen kan få en lindrig av de astmatiska problemen som den i stort sett alltid lider av.
Man tror att den mäskliga adrenalinutsöndringen hjälper den att lätta upp andningsvägarna så att den lättare kan ventilera lungorna.
 
Trango_B skrev:
Är det bara jag som tycker att valet av en V-max verkar spegla ägarens intelligens i ganska stor omfattning. Rent generellt alltså, finns säkert en del undantag tex :tomten
Ditt inlägg återspeglar nog DIN intelligens.

Du är säkert en sån som skrek "min pappa är större än din pappa" i skolan också.
 
Tråkigt att se att så många har sandlådefasoner här på forumet. Undrar hur många som skulle vara lika dryga om vi träffades i verkliga livet. Att komma med korkade uttalanden om varandra ger inte en direkt seriös prägel. Alla får ju gilla det de vill. Håller med om att Vmaxen inte har en suck på bana, men det är oftast inte där vi Vmaxare är intresserade av att vara. Om jag skulle satsa på banåka så blev det nog nåt helt annat. Tyck vad ni vill om Vmax men den har attityd och det är det vi gillar. Dessutom klarar den ganska bra att smiska racehojjar vid rödljusen just pga den enorma hjulbasen vilken effektivt eliminerar tendensen till framhjulslyft. Det vi losar i vikt tjänar vi på att vi kan dra ALLT utan att slå runt. Hur många av er som åker GSXR eller R1 t.ex kan dra full snurra från stillastående utan att behöva släppa av, och hur många klarar det med en turbo på dessutom, ärligt...

Min reser sig c:a 50 cm vid fullt pådrag på ettan och inget hjulspinn med 205 hk på bakhjulet...

Skulle jag åka bana skulle jag nog köpa en Ducati.

Jeffrey
 
TurboVmax skrev:
Tråkigt att se att så många har sandlådefasoner här på forumet. Undrar hur många som skulle vara lika dryga om vi träffades i verkliga livet. Att komma med korkade uttalanden om varandra ger inte en direkt seriös prägel. Alla får ju gilla det de vill. Håller med om att Vmaxen inte har en suck på bana, men det är oftast inte där vi Vmaxare är intresserade av att vara. Om jag skulle satsa på banåka så blev det nog nåt helt annat. Tyck vad ni vill om Vmax men den har attityd och det är det vi gillar. Dessutom klarar den ganska bra att smiska racehojjar vid rödljusen just pga den enorma hjulbasen vilken effektivt eliminerar tendensen till framhjulslyft. Det vi losar i vikt tjänar vi på att vi kan dra ALLT utan att slå runt. Hur många av er som åker GSXR eller R1 t.ex kan dra full snurra från stillastående utan att behöva släppa av, och hur många klarar det med en turbo på dessutom, ärligt...

Min reser sig c:a 50 cm vid fullt pådrag på ettan och inget hjulspinn med 205 hk på bakhjulet...

Skulle jag åka bana skulle jag nog köpa en Ducati.

Jeffrey
Om du vänder på det hela och läser V-Gurras inlägg så är nog det den största anledningen till "sandlådefasonerna"

Sen har man ju rätt att tycka vad man vill, dina inlägg är iaf vettiga och objektiva tycker jag.
 
RPM lover skrev:
Blue stäng tråden den har urartat för länge sen det är ju bara tjafs och påhopp.

finns väl ingen som tvingar dig att läsa tråden eller :confused:

känns bara trevligt med en hugg & glirings tråd så här när hojen står
i vinter vila och abstinensen är på topp. :)
 
Barbone skrev:
finns väl ingen som tvingar dig att läsa tråden eller :confused:

känns bara trevligt med en hugg & glirings tråd så här när hojen står
i vinter vila och abstinensen är på topp. :)

:hihi behöver inte svara det gör du så bra själv.
 
Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top