Mer pulver till V-max?

Status
Ej öppen för fler svar.
EU-moppar?

V-Gurra skrev:
Nä, jag har kört plastraketer så det räcker. Hellre as-snabb rakt fram å med tillräcklig väghållning för å klara av å förnedra sk. kawwa-piloter mfl i kurvorna om de inte vet vad de håller på med. För att inte tala om ducatisterna...
Trust me, det går! :)

Å som sagt, alla tips på trim å modifieringar mottages tacksamt.

Känner du att du mår lite bättre då du blåst förbi eu-mopparna i kurvorna för att snart bli omblåst av något svart o grönt. Det är de sk kawwa-piloterna. Visst är det roligt att man nästan alltid lär sig något nytt.
:banana :lol

DanceFredde skrev:
Känner du att du mår lite bättre då du blåst förbi eu-mopparna i kurvorna för att snart bli omblåst av något svart o grönt. Det är de sk kawwa-piloterna. Visst är det roligt att man nästan alltid lär sig något nytt.
:banana :lol

Oväntat att det skulle komma ett sånt svar från en Stockholmare...
Men men, fortsätt posera på Sveavägen du så slipper du bli förnedrad av mig.
:hihi

Tack alla andra för era seriösa svar! Det ser ut att bli en kul men kanske lite dyr vinter. :tuttar

/VG

Pejo skrev:
Dr Frankenstein hade en lättare uppgift än du skaffat dig. Lycka till!

Tackar, Jag vet att det kanske finns lättare vägar att gå, men lite utmaningar har aldrig skadat! Ska bli en riktigt rolig vinter!
Glöm inte att Vmax:en är klart underskattad!

V-Gurra skrev:

Med en tillräckligt galen och duktig förare i sadeln så är det många sporthojsåkare som får smisk på krokvägar.

V-Gurra skrev:
Tackar, Jag vet att det kanske finns lättare vägar att gå, men lite utmaningar har aldrig skadat! Ska bli en riktigt rolig vinter!

Haha, du är tillräckligt galen både för att försöka och för att lyckas, I'll give ya that !

:tummenupp

Det är mycket snack om idiotdyra moddar här och ännu mer om folk som bara tror att hojen avgör hur fort det går.

Jag lånade en Vmax en långhelg förra året och mitt intryck var att det viktigaste att åtgärda på den var gaffeln. Den var RIKTIGT dålig.

Steg två i mina planer om jag hade haft en vmax hade varit en uppgradering av bromsarna. Giftiga belägg och stålomspunna slangar till att börja med men riktigt giftiga skivor hade nog inte skadat heller. Dock hade jag nog inte brytt mig om större skivor.

Sen hade jag kollat över motorn. Det enda jag saknade i den var respons, lite Volvo240 över motorns reaktioner på gaspådrag.... Öppnare avgas, insug och injustering av någon som vet vad dom gör kändes som något som låg nära till hands på den hojen. Dessutom så är det väl ett ständigt återkommande trimtips på vmax om jag inte har rört ihop saker och ting.

Personligen tycker jag Vmaxen ser ut som en skapelse av felavlade förskole-elever med 17-tummare på och med det chassiet och hojtypen så har jag svårt att tro att möjligheten att välja däck är värt det.

EDIT/ursäkta min OT. Den här tråden har blivit lite skev för att vara dragrace. Mitt inlägg är inte helt genomtänkt om man tänker om och tänker på stripkörning.

Last edited:
Mycket snack om svindyra moddar på framgafflar och bromsar här inne på dragracing-forat :hihi

Bara skoja, men ärligt talat, han vill trimma, inte ska han väl svänga, eller bromsa... med en V-max !?
På ett turbo-dragracing forum måste man väl kunna drömma toktrim till en av dom mest klassiska raktframrejsarna ... ?

fast de e klart _sporthoj_ kanske är att ta i :gnissla

Aja, blir nog bra, Jag saknar min XJR :gråta

/Anders

AndersD skrev:
Mycket snack om svindyra moddar på framgafflar och bromsar här inne på dragracing-forat :hihi
...

Det är ju en tanke men bromsar är väl inte fel? Gaffeln tycker jag var farligt dålig även rakt fram men det kan ha varit renoveringsbehov på just den hojen också.

Chrille skrev:
Gaffeln tycker jag var farligt dålig även rakt fram men det kan ha varit renoveringsbehov på just den hojen också.

Nej, originalgaffeln är sopor. Bytte till en modern USD-gaffel på min, gjorde underverk för väghållningen och alla vobbeltendenser försvann.

AndersD skrev:

Jorå, jag är helt med dig, visst blev den hojen en mycket bättre hoj med bromsar och annan gaffel, menade bara att ska man drömma Vmax-toktrim nånstans, så är det väl här, mycket kommentarer om svampplockning osv när killen bara verkar vilja ha lite mer pulver i sin älskling.
Brinks Bandit presterar nog inte heller så bra i kurvorna, oavsett chaufför om man säger... men den e nog rätt kul ändå (understatement)

Tjingeling / Anders :D

Shit!

Jag blir alldeles till mig i brallorna av alla tips och ideer som strömmar in!
Tack till er som PM:at också!!

Ett litet förtydligande:
Jag är sugen på att ha en riktig raket på rakorna, MEN som även går att förnedra plastraketer med i kurvorna.
Alltså, både väghållning, motor och bromsar är helt klart av intresse.

Visst, jag tänkte i första hand köra lite streetrace med pärlan, men planerna med projektet går längre än så. Så småningom ska den testas på bana också... Fast fokus är på rakt fram(till å börja med)...

ISR-bromsar har jag hört mycket gott om, så sådana ska det bli.
Kan ju vara kul att få stopp på eländet också.

Någon som vet om det finns extra lätta fälgar att få tag på till vmaxen?

Nån som känner till om det finns någon leverantör av färdiga "kedje-konverterings-kit"?
Måste göra detta omedelbart å testa innan snön kommer!

Min V-maxpolare hälsade att Badmax har sådant, men att det är dyyyyrt.

Inte kollat upp själv dock.

MVH / AD

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT