Mer problem med Aprilian (rs 250) Någon som kanske vet felen?

Knixen

www.knixracing.se
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
rr -07 (superstock 600)
Har tabbat mig när jag monterade losss motorn har någon koll på vilka kablar som går till tändspolarna typ färgerna för övre och undre cylinder? Nar testat med att byta med men den går inte igån å gnista finns...

När man i normala fall vrider på nyckeln så sklall ju avgasportarna röra sig, nu är dom stendöda tror att alla kablar är i, å säkringarna är kollade.
Har inte riktigt koll på vilka koponenter som hör ihop med portarna när det gäller det elektriska till portarna... Är det någon som vet`??

/Micke

Knixen skrev:
2438679 Har tabbat mig när jag monterade losss motorn har någon koll på vilka kablar som går till tändspolarna typ färgerna för övre och undre cylinder? Nar testat med att byta med men den går inte igån å gnista finns...

När man i normala fall vrider på nyckeln så sklall ju avgasportarna röra sig, nu är dom stendöda tror att alla kablar är i, å säkringarna är kollade.
Har inte riktigt koll på vilka koponenter som hör ihop med portarna när det gäller det elektriska till portarna... Är det någon som vet`??

/Micke

Portarna ska inte röra sig när du vrider på nyckeln. De gör sin ritual när motorn går igång. Färgerna på kablarna till spolarna kan jag inte i huvudet, tyvärr.

Alltid snabba svar det tackar man för..

Synd med kablarna men rör sig inte avgasportarna när man slår på tändningen typ det låter från el motorn??

Knixen skrev:
2438720 Alltid snabba svar det tackar man för..

Synd med kablarna men rör sig inte avgasportarna när man slår på tändningen typ det låter från el motorn??

Nej, på "min" veteran-RGV är det så, men Aprilian juckar avgasportarna när motorn gått igång.

Knixen skrev:
2438720 Alltid snabba svar det tackar man för..

Koppla den grå kabeln vid batteriet till jord, vrid om tändningen och vrid tillbaka, då ska avgasventilerna ställa sig i mittenläget.
Försöker du springa igång den så har du säkert lyckats pilla bort förbikopplingen av stödkontakten, en klassiker. Testa med kick istället så utesluter du den felmöjligheten.

Torkel skrev:
2439202 Koppla den grå kabeln vid batteriet till jord, vrid om tändningen och vrid tillbaka, då ska avgasventilerna ställa sig i mittenläget.
Försöker du springa igång den så har du säkert lyckats pilla bort förbikopplingen av stödkontakten, en klassiker. Testa med kick istället så utesluter du den felmöjligheten.

Försöker allt att kicka igång slynan men hon vägrar måste satt kablarna fel...

*/ ?>
Back