Mer pengar

Hajar inte, kollade på körkortsportalen. Har det höjts med X+1500kr eller höjts till 1500kr?

Så den här listan är inaktuell :confused:

"Avgifter
Vad kostar ett körkort?
Följande avgifter betalar du för ditt körkort (gäller dock inte efter återkallelse):
Bevis om körkortstillstånd 220:-
Kunskapsprov 180:-
Kunskapsprov
(efter kl 18:00 och helger) 220:-
Körprov för behörighet B 645:-
Körprov för behörighet B
(efter kl 18:00 och helger) 845:-
Körprov för övriga behörigheter 840:-
Körprov för övriga behörigheter
(efter kl 18:00 och helger) 1170:-
Tillverkning av körkortet 120:-
Fotografering
(på de orter där fotoautomat finns) 80:- "

Tråkigt. Trodde de man skulle fatta beslut så att yngre får de enklare och en bra chans att komma in i arbetsliv mm så att dom kan få jobb. Och sen bli utsugna när dom har en något sånär stadig inkomst.

Om man ändrade så att man bara behöver köra manöverbanan en gång och få ett bevis på att man klarat den, som halkkörningen, och inte behöva köra banan varje gång man kör upp (om man kuggar). Då skulle alla spara tid och pengar.

Vad är det som ligger till grund för höjningen?

Bumpar denna tråd en aning.

Det är så att jag bokade först körprov i Helsingborg, och avbokade kort därefter och bokade Hässleholm. Hässleholm betalades via direktbetalning, och den för Helsingborg skulle betalats via faktura. Nu har jag fått hem en faktura på Helsingborgs körprov.

Inte ska jag behöva betala denna? Vart orolig eftersom den förföll idag dessutom. Tacksam för svar.

Du bör inte behöva oroa dig, bokade om min körtid flertal gånger i somras och fick hem en faktura för varje gång.

Sålänge du bokade av i tid är det bara att ignorera!

Bumpar denna tråd en aning.

Det är så att jag bokade först körprov i Helsingborg, och avbokade kort därefter och bokade Hässleholm. Hässleholm betalades via direktbetalning, och den för Helsingborg skulle betalats via faktura. Nu har jag fått hem en faktura på Helsingborgs körprov.

Inte ska jag behöva betala denna? Vart orolig eftersom den förföll idag dessutom. Tacksam för svar.

Nu har du nog vänt dig fel. Föreslår att du ringer fakturautsändaren för aktuell information.

Bara ett led i regeringens mål att alla tjänster ska ha kostnadstäckning och lägre skatt på arbete,då är det upp till var och en vad man gör med sina pengar.

Bra,tycker jag,väljer heller själv än låter andra bestämma åt mig(nej,jag är INTE vänstermupp ;) )

Henrik

Problemet är att det inte är en konkurrensutsatt marknad, istället för att vara effektiva och snåla, så kan de bara höja avgifterna varje år.

Vägverkets chefer måste ju få in lite extra pengar så dom kan matcha alla andra politiker med höga löner, feta fester, utlandsresor etc.
:rolleyes::rolleyes:

Problemet är att det inte är en konkurrensutsatt marknad, istället för att vara effektiva och snåla, så kan de bara höja avgifterna varje år.

Era inlägg motsäger dock inte varandra... :)

Jag skrev klart och tydligt att inbetalningen förföll idag.

Om den förfaller idag är det väl ändå för sent att kunna betala den i tid?

Nyheter
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden