BridgeMill
SSEMSE #10592
Tänkte bestycka min älskling med en PowerCommander. Nån som vet hur mycket mer mos jag får för pengarna och hur motorkaraktären förändras? Har runt lite överallt men hittar inga direkta svar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
BridgeMill skrev:2082389Tänkte bestycka min älskling med en PowerCommander. Nån som vet hur mycket mer mos jag får för pengarna och hur motorkaraktären förändras? Har runt lite överallt men hittar inga direkta svar.

BridgeMill skrev:2082389Tänkte bestycka min älskling med en PowerCommander. Nån som vet hur mycket mer mos jag får för pengarna och hur motorkaraktären förändras? Har runt lite överallt men hittar inga direkta svar.
Hoztic skrev:2082590En PowerCommander i sig ger inte mycket extra effekt. Den är ju till för att justera insprutning, tändkurva mm vid olika varvtal och gaspådrag. Visst kan den ge lite mer effekt på en standardmotor, men den är ju till för att justera motorstyrningen när man har satt på helsystem/slip on, bytt luftfilter osv.
Omvänt kan man ju säga att man mer eller mindre behöver en PC om man byter till öppet luftfilter och slip on/helsystem för att justera in hojen igen.
Jo, det blir ju ganska dyrtSniper skrev:2082620Jepp helt rätt när jag köpte hojen satt där ett yushi halvsystem,bmc sport
filter samt 3-mod, men ingen pcIII,a.
När jag lämnade in hojen för att kolla att allt va som det skulle, så va det
som jag misstänkte den fick duktigt magert med soppa, så det va bara på
med en pc och se glad ut..
Men insprutning har ju andra fördelar Hoztic skrev:2082633Jo, det blir ju ganska dyrtDet är lite billigare att justera fuggar
Men insprutning har ju andra fördelar
![]()
AjajajSniper skrev:2082636Ja den rundan på verkstaden med pcIII, ventiljustering,mappning,byte av
kamkedjesträckere gick lös på 8500:-![]()
Fast man behöver ju inte alltid justera ventilerna å andra sidan VR-8 skrev:2082548Hade du tänkt något mer än en PCIII? Slipon, luftfilter eller något annat.
J
R-1000 skrev:2082870Jag monterade på powercommander på min nissan primera,innan dess hade jag svårt med att hänga på R1r och hayabusor,sen är det väldigt viktigt att cd spelaren inte är inställd på för hög bas, det stjäl en hel del i mellan registret,tillsammans med powercommandern optimerade jag min nissan med K&N ratt för bättre styrning,så nu har jag inga problem med att hänga på kompisarna på kurviga vägar,så jag kan rekommendera powercommander starkt!
BridgeMill skrev:2082858Har ett halvsystem monterat (Laser med titan burkar) hade väl oxå spanat in ett KN-filter...
BridgeMill skrev:2082964Varför dyker det alltid upp dryga kommentarer när man ber om råd och tips. Alltid någon som försöker vara rolig på någon annans bekostnad. Står det någonstans i forumets regler att det är okay att håna någon som ställer enkla eller onödiga frågor till experterna här på SH...
Har du inget vettigt att säga så håll igen![]()
Bara min åsikt...
VR-8 skrev:2082965amullo är rätt på det...
Enbart PCIII, ger inte någon märkbar effekt. Bara när mer är förändrat i motorn kan den göra att bränsleblandningen blir optimal. Iofs så kan du montera en Quickshifter och programmera en accpump funktion som är helt justerbar. Finns även tändjustering på en del versioner/hojar.
Glöm inte att du måste få den mappad i en DynoJet bänk för bästa resultat och det kostar oxå pengar.
Världen är full av dom helt enkelt........bara att skita i......
J

Okok,,,ska vara seriös, Powercommander ska du kombinera med antingen slipon eller helsystem,sen luft filter skadar inte heller, och man känner mest skillnaden på låga varv, och som några redan skrivit så får man en jämnare kurva, och det är helt klart värt att satsa på.Viktigt är också att man har en bra mappning.BridgeMill skrev:2082964Varför dyker det alltid upp dryga kommentarer när man ber om råd och tips. Alltid någon som försöker vara rolig på någon annans bekostnad. Står det någonstans i forumets regler att det är okay att håna någon som ställer enkla eller onödiga frågor till experterna här på SH...
Har du inget vettigt att säga så håll igen![]()
Bara min åsikt...
R-1000 skrev:2083082Okok,,,ska vara seriös, Powercommander ska du kombinera med antingen slipon eller helsystem,sen luft filter skadar inte heller, och man känner mest skillnaden på låga varv, och som några redan skrivit så får man en jämnare kurva, och det är helt klart värt att satsa på.Viktigt är också att man har en bra mappning.
Är hojen helt ny så är det bra, själv har jag powercommander,filter,öppet slipon och katt ersättare på R1:an redan nu,och den har ju bara gått 20 mil nu hojen,men man behöver ju inte tokgasa,det gör inget om du monterar på prylarna nu, men vid första servicen så kan du be dom göra en mappning på hojen så dom ser att allt stämmer,du kan kan ju ladda ner kurvor från http://www.powercommander.com/112-211.shtml och se vilken kurva som passar hojen bäst, finns ju olika kurvor för hoj med eller utan slipon,med original eller öppet luft filter t.e.x. själv är jag riktigt nöjd med hur den går nu och jag tror inte dom kommer behöva justera så mycket i bänken vid första servicen, men det är bra om dom får kolla igenom den.BridgeMill skrev:2083107Tack, det jobb som då återstår e ju bara att ringa och boka tid. Kan det vara smart att ta det i samband med 100 mils servicen???
BridgeMill skrev:2082964Varför dyker det alltid upp dryga kommentarer när man ber om råd och tips

|
|
Premiär för Östgöta Dundret
Under 1940 talet var Finspå... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda
Efter rykten om en ny retro... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda
Efter rykten om en ny retro... |