Mer krut i en LC4 '2000

  • Thread starter Thread starter DwD
  • Start date Start date

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Stockholm(Nacka)
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
Nån som vet hur man får lite mer krut i en KTM LC4 640 års 2000.
finns det någon avstrypningssats eller dylikt?
min kusin behöver får lite mer krut i hans hoj, han börjar bli orolig att han kommer få smisk av min xr :kocko :hihi
 
DwD skrev:
Nån som vet hur man får lite mer krut i en KTM LC4 640 års 2000.
finns det någon avstrypningssats eller dylikt?
min kusin behöver får lite mer krut i hans hoj, han börjar bli orolig att han kommer få smisk av min xr :kocko :hihi

Det låter allvarligt :dummer När checkade han ventil spelet senast och har han trixat och fixat med hojen som jag har gjort med min LC4-00 :va

KTM Tips och trix här http://www.grusbus.nu/diversektm.html

Jag har kört motard på Midlanda Motor Park och tycker inte att XR650
går något bättre än min hoj :arsele
 
Last edited:
Går inte de hojarna ungefär lika, Krattan hade en 640 -01 och Ebbe en XR 650 -00 de plågaded dessa hojar dagut å dag in både på bana och gata (toppfart mm) enl. vad de sade så gick det lika.

XR var ostrypt med raceinsats, samt 640n hade supermoto slip-on.....

Om man massakerar luftburken och sätte på ett slip, så brukar det väl ge mellan 48 -50bhp beroende på bänk.

Sedan hur mycket föraren väger är viktigt, 20kg gör massor på en såpass liten hoj. (60kg heda, snabbraktfram)



KTM640Y2K skrev:
Det låter allvarligt :dummer När checkade han ventil spelet senast och har han trixat och fixat med hojen som jag har gjort med min LC4-00 :va

KTM Tips och trix här http://www.grusbus.nu/diversektm.html

Jag har kört motard på Midlanda Motor Park och tycker inte att XR650
går något bättre än min hoj :arsele
 
ok . mao så är det ingen ide att trimma en 640?.
men 640 har väl bara 625cc.
är det pga av xr superdåliga fugge det blir lika resultat.
640 har väl ungefär samma komp orginal ?
 
Back
Top