Mer klipp i r6:an?

F.Åkesson

Ny medlem
Gick med
26 May 2006
Hoj
Husaberg 650 -03
har en yamaha R6 -00 som jag precis har skaffat.
nu är jag sugen på att få lite mer klipp i den, tycker den är lite seg och att man måste varva mycket. nu vet jag att man måste varva mer på en 600 än en ex 1000 kubikare. Men jag vill ändå ha lite bättre botten vrid så jag funderar på att dreva ner den lite, någon som gjort detta och som vet om det gör något? eller om någon har någon annan ide vad man kan göra!?
p.s inga dumma svar som typ KÖP EN R1!!!!!

F.Åkesson skrev:
2445565 har en yamaha R6 -00 som jag precis har skaffat.
nu är jag sugen på att få lite mer klipp i den, tycker den är lite seg och att man måste varva mycket. nu vet jag att man måste varva mer på en 600 än en ex 1000 kubikare. Men jag vill ändå ha lite bättre botten vrid så jag funderar på att dreva ner den lite, någon som gjort detta och som vet om det gör något? eller om någon har någon annan ide vad man kan göra!?

# Dreva om, om du inte gillar att åka 250
# Helsystem
# Kn-filter
# Bänkning
# Porta

Som alla andra motorer så kan du göra vad som helst. Jag skulle börja med annat avgasystem, kn-filter och bänkning.

http://www.sporthoj.com/annonser/?id=39827

Edit; annars "KÖP EN R1!!!!!"

Last edited:
F.Åkesson skrev:

Den blir inte ett dugg mer klipp i den bara för du drevar. Det kanske kommar kännas så man resultatet är ju att du behöver växla ännu oftare, vilket du skrev att du inte gillade, eller sorry du skrev att du tyckte det krävdes för mycket varv...

Dreving är inget trim! Vill du ha mer drag så trimma motorn eller köp en annan hoj!

Drevade ner en kugge på min cbr 600 då jag hadde henne.

Gav mer klipp, och faktiskt högre toppfart eftersom hon tidigare inte orkade varva ur på 6an.

Dock kan det bli en minimal ökning i bränsleförbrukning, bara så du vet.

WebGringo skrev:
2446335 Drevade ner en kugge på min cbr 600 då jag hadde henne.

Gav mer klipp, och faktiskt högre toppfart eftersom hon tidigare inte orkade varva ur på 6an.

Dock kan det bli en minimal ökning i bränsleförbrukning, bara så du vet.

Ehhh... :tomten
Inte högre toppfart inte.
Då hastighetsmätaren mäter på utgående axel.
Denna axel snurrar snabbare när du drevar ner.
Hojen orkar kanske varva ut på 6:an men högre toppfart, nej du!

Edit: Så vida det inte är en cbr från stenåldern

F.Åkesson skrev:

du har precis skaffat den o tycker redan att den är slö. summa sumarum du har köpt fel hoj, byt snarast. och denna gång provkör innan du köper.

-dB skrev:
2449708 du har precis skaffat den o tycker redan att den är slö. summa sumarum du har köpt fel hoj, byt snarast. och denna gång provkör innan du köper.
Precis, du har nog valt fel hoj, det känns som du skulle valt en literhoj istället.

Köp en 90 tals cbr 600.(typ 95) Som har rödmarkeringen vid 13 000 istället för 18 (?)
Mer vrid :)

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...